• Happyland

Snabb hjälp önskas om spray/ sprutor!

Startar upp med sprutor ikväll inför tredje försöket. Nu vet jag inte om jag ska spraya EN gång i ENA näsborren på morgonen redan, eller om jag ska halvera först ikväll. Har för mig att jag halverade på morgonen redan vid de andra försöken, men nu sa BM i telefonen inför detta försök att jag ska spraya som vanligt i båda fram till kvällens dos? Gjorde mig förvirrad. Går på SU. Hur har ni andra fått instruktioner om att göra?

• Svar på tråden Snabb hjälp önskas om spray/ sprutor!
  • Strato

Jag har för mig att det inte gör så mycket! Jag "glömde av" en halvering och det var ingen fara aaaaalls :) men ring in och fråga om du är orolig! Ju :)

• Zamira

När jag körde långa och började med sprutorna så halverade jag på morgonen samma dag som sprutstarten, det var vad min läkare sa att jag skulle göra =)

• Libra1

Det där är väldigt olika hur man gör. Ring och fråga igen. En dos mer eller mindre gör inte så mycket. :)

• Gina43

Jag gjorde nyligen det långa protokollet och fick höra att jag skulle halvera dosen samma dag, dvs även morgondosen.

• Jag är bara jag

Eftersom man t.o.m kan sluta spraya helt när man börjar med sprutorna spelar en halv dos mindre ingen som helst roll. Glad

• Libra1

Jag har tagit 2 x 1 dos vid sprutstart istället för 3 x 1. Så det är lite olika. :)

Svar på tråden Snabb hjälp önskas om spray/ sprutor!