• Anonym (Lillamy)

Umgänge 6 mån

Var på familjerätten idag och gjorde en ny ök angående umgänge på vår 6 månaders dotter. Jag och pappan har aldrig levt ihop kan sägas.

Två vardagskvällar 1 timmes umgänge vardera i mitt boende.

Varannan helg 4 timmar på lördag och 4 timmar på söndag. Jag ska vara hemma och beredd om de kommer tidigare.

Detta umgänge skall utökas med två veckors mellanrum, så att veckotiderna försvinner och det bara blir helgerna kvar men med längre tid allteftersom...

Jag ammar ännu, hur funkar det? Lillan har aldrig tagit flaska och jag vill inte börja nu då jag inte vill få problem med amningen. Tycker det låter konstig på en så liten, men få övriga barn inte mår riktigt bra när han sitter här är det väl så vi måste göra... Vad tycker ni?

• Svar på tråden Umgänge 6 mån
  • Tow2Mater

Jag tycker de borde träffas varje dag. Precis som de skulle gjort om ni levde ihop.

• Loriyana

Barnet är sex månader. Jag vet att du tycker amningen är viktigt, men det är inte viktigare än barnets relation med sin far.

Själv lever jag inte med min dotters far utan förhållandet tog slut under graviditeten. Han får lov att träffa henne när han vill. Visst är det tufft för mig....har inte direkt varma känslor för mannen. Men jag gör det för barnets skull.

• Anonym (Lillamy)

Absolut. Jag förstår att det bästa är att träffas ofta. Problemet är att jag också har två barn till sedan tidigare som också har sitt boende här...

• Påven Johanna
    Anonym (Lillamy) skrev 2015-09-01 08:40:44 följande:

Absolut. Jag förstår att det bästa är att träffas ofta. Problemet är att jag också har två barn till sedan tidigare som också har sitt boende här...

Är det en usel karl du skaffat ett tredje barn med? Eller varför mår de andra barnen inte riktigt bra när han är hos er?
  • Anonym (.)
    Du borde lyssna på vad vettiga människor skriver till dig här.
  • Loriyana

Men är inte detta ett bra tillfälle för dig att umgås lite med de andra barnen medan han tar hand om er gemensamma?
  • Anonym (Fjodor)
    Loriyana skrev 2015-09-01 14:00:35 följande:
    Men är inte detta ett bra tillfälle för dig att umgås lite med de andra barnen medan han tar hand om er gemensamma?
    Himla klokt råd! :)
  • Anonym (pappa går före amning)

Ammar du en 6 månaders så tätt att några få timmar blir problem borta? En så stor ska ju börja äta mat med. Det är fult att använda amningen för att hålla pappa borta från barnet, jag vet flera fall där mammor försökt sig på det ibland med så stora barn som 2 3 år. Ett barns rätt att kunna knyta an till pappa går före amning vareviga timme. 

Är inte pappan kriminell så varför skulle dina andra barn inte må bra av honom? 

Svar på tråden Umgänge 6 mån