• Dockan123

Gravida i Tullinge/Riksten eller i närheten

Hej mitt namn är Madeleine och jag är 25 år gammal och är ganska nyinflyttad i Riksten. Jag och min sambo väntar vårt första barn nu i oktober och skulle vara roligt att komma i kontakt med andra i närheten som väntar barn. Så kanske vi kan göra roliga saker tillsammans när dom små är här.

Skriv gärna!

Kram

• Svar på tråden Gravida i Tullinge/Riksten eller i närheten
  • Dockan123

Okej :). Åh det lät ju mysigt, hoppas du kommer vara nöjd med din upplevelse :). Önska också att jag var i samma vecka som dig :D! Känt av något att det är på g? Gjort något för att försöka gå ingång det? :)

Åh skönt, längtar tills man kan äta mer ordentligt, är så fin gräns just nu. Att inte få i sig för mycket för då mår man illa sedan :(.

Ååh pastarätter är så gott!!! Jag älskar pastej haha! Man får bli lite knäpp när man är gravid ;)

Matildawaltin skrev 2015-09-02 06:12:28 följande:

BBStockholm ligger närmast och är lite annorlunda än de andra förlossningarna. :) Deras lokaler är jättemysiga och de är inte alls sjukhusaktiga, utan det känns lite som att vara hemma i vardagsrummet. :)

Hade en kort period av det, men det släppte när magen sjönk, istället blev jag dödshungrig. Men nu får man inte i sig så mycket för att allt annat tar sån plats. :)

Jag har också festat till på mer kolhydrater, drömmer om pastarätter. Är ingen pastatjej i vanliga fall. Har blivit knäpp i matväg. Haha!!

• Matildawaltin

Jag har i regel haft förvärkar/onda sammandragningar i snart tre veckor. Är ett helsike att gå igenom. Det håller på i intervaller för att sen avta helt. Sen sova som en kratta gör att jag känner mig en smula trött på det här. :)

Gick lite promenader, storstädade och hade sex. Rekommenderar det inte. Haha! Kroppen behöver all vila den kan få, hade snarare mer ont efter än innan och då var det foglossning och värk i ryggen. Hahahaha. Så jag gav upp. Har sen helgen faktiskt bara fokuserat på att vila/sova om det går.

• kiicky

Hoppar gärna in, är 24 år gammal och bor i Tumba. Jag och min sambo väntar vårt första barn 13onde november. Skulle vara roligt att lära känna lite mammor i närheten Glad

• Dockan123

Hur går det för dig? :). Har bebis kommit?

Matildawaltin skrev 2015-09-02 12:04:41 följande:

Jag har i regel haft förvärkar/onda sammandragningar i snart tre veckor. Är ett helsike att gå igenom. Det håller på i intervaller för att sen avta helt. Sen sova som en kratta gör att jag känner mig en smula trött på det här. :)

Gick lite promenader, storstädade och hade sex. Rekommenderar det inte. Haha! Kroppen behöver all vila den kan få, hade snarare mer ont efter än innan och då var det foglossning och värk i ryggen. Hahahaha. Så jag gav upp. Har sen helgen faktiskt bara fokuserat på att vila/sova om det går.

• Dockan123

Åh vad kul :). Välkommen! Vet du vad ni ska få ? :) mår du bra? Kram

kiicky skrev 2015-09-25 03:46:17 följande:

Hoppar gärna in, är 24 år gammal och bor i Tumba. Jag och min sambo väntar vårt första barn 13onde november. Skulle vara roligt att lära känna lite mammor i närheten

• kiicky
    Dockan123 skrev 2015-09-25 04:36:37 följande:

Åh vad kul :). Välkommen! Vet du vad ni ska få ? :) mår du bra? Kram

tack :D

En flicka :)

Har inte mått så bra, har lagat inne i två omgångar båda gångerna på grund av njurbäckeninflammation och andra gången slutade höger njure fungera som den ska så har en kateter nu. Hur mår du?

kram
  • Dockan123

Åh vad kul :). Har ni funderat på något namn?

Nej vad jobbigt :(. Hoppas det går bra med katetern. Kommer du kunna bli av med den sedan?

Jag mår väl också sådär. Är inlagd för tredje gången just nu :(. För mitt blodtryck som är högt och Har protein i urinen :(. Så får se vad läkarna säger idag!

kiicky skrev 2015-09-25 04:48:33 följande:

tack :D

En flicka :)

Har inte mått så bra, har lagat inne i två omgångar båda gångerna på grund av njurbäckeninflammation och andra gången slutade höger njure fungera som den ska så har en kateter nu. Hur mår du?

kram

• kiicky
    Dockan123 skrev 2015-09-25 05:43:00 följande:

Åh vad kul :). Har ni funderat på något namn?

Nej vad jobbigt :(. Hoppas det går bra med katetern. Kommer du kunna bli av med den sedan?

Jag mår väl också sådär. Är inlagd för tredje gången just nu :(. För mitt blodtryck som är högt och Har protein i urinen :(. Så får se vad läkarna säger idag!

Ja de blir en liten Tiana :) du då va ska du få och har ni något namn?

Aa efter förlossningen tar dom ut den..

Vad tråkigt! :( hoppas du får veta vad de är så snabbt som möjligt!

vilken vecka är du i nu?
  • Dockan123

Ååh vad fint :). Vi ska också få en flicka och hon ska heta Molly om hon ser ut som en molly :).

Vad skönt att dom tar ut den!

Har idag fått veta att det fortfarande bara är högt bltr :). Och imorgon blir det igångsättning. Känns så spännande!!!

Vecka 38(37+6) idag :). Dudå?

kiicky skrev 2015-09-25 18:18:43 följande:

Ja de blir en liten Tiana :) du då va ska du få och har ni något namn?

Aa efter förlossningen tar dom ut den..

Vad tråkigt! :( hoppas du får veta vad de är så snabbt som möjligt!

vilken vecka är du i nu?

• kiicky
    Dockan123 skrev 2015-09-25 20:15:44 följande:

Ååh vad fint :). Vi ska också få en flicka och hon ska heta Molly om hon ser ut som en molly :).

Vad skönt att dom tar ut den!

Har idag fått veta att det fortfarande bara är högt bltr :). Och imorgon blir det igångsättning. Känns så spännande!!!

Vecka 38(37+6) idag :). Dudå?

Va fint! :D

aa längtar tills jag blir av med den :P

Ååååhh va roligt !! förstår de! Lycka till!!

vecka 33 (32+6) idag :)
  • Dockan123

Det förstår jag :) kan inte vara världens skönaste precis.

Tack snälla /). jag längtar :).

Okej, då får bebis stan lite till :)

kiicky skrev 2015-09-25 21:12:55 följande:

Va fint! :D

aa längtar tills jag blir av med den :P

Ååååhh va roligt !! förstår de! Lycka till!!

vecka 33 (32+6) idag :)

• kiicky
    Dockan123 skrev 2015-09-25 21:57:58 följande:

Det förstår jag :) kan inte vara världens skönaste precis.

Tack snälla /). jag längtar :).

Okej, då får bebis stan lite till :)

haha nej de e de inte.

Förstår det! Hur har de gått för dig? :)

aa :D
  • Dockan123

Vår lilla tjej föddes med akut snitt den 28 :). Världens finaste!!

Hur mår du? :)

kiicky skrev 2015-09-30 21:45:45 följande:

haha nej de e de inte.

Förstår det! Hur har de gått för dig? :)

aa :D

• kiicky
    Dockan123 skrev 2015-10-06 01:01:25 följande:

Vår lilla tjej föddes med akut snitt den 28 :). Världens finaste!!

Hur mår du? :)

Ojj!! Hoppas allt gick bra iaf! Blev det en liten Molly? :)

Just nu är det faktiskt helt okej, otroligt trött bara och känner mig ganska färdig att vara gravid förhoppningsvis bara 5 veckor kvar nu :)
  • Dockan123

Allt gick bra :). Haft lite ont i snittet och såklart blev jag besviken att inte få föda vanligt :/. Vi funderar på molly ännu ;) inget helt spikat ännu!

Vad skönt att det är okej :). Förstår din känsla! Snart har du din bebis här! Kram

kiicky skrev 2015-10-08 00:35:41 följande:

Ojj!! Hoppas allt gick bra iaf! Blev det en liten Molly? :)

Just nu är det faktiskt helt okej, otroligt trött bara och känner mig ganska färdig att vara gravid förhoppningsvis bara 5 veckor kvar nu :)

Svar på tråden Gravida i Tullinge/Riksten eller i närheten