• MiniMi18

Öm på båda sidorna av magen vid beröring

hej på er! Tycker der är så svårt att hitta rätt info. Som förstföderska tycker jag att det är svårt att veta hur saker och ting ska kännas. Jag är öm på båda sidorna om magen, mest vid beröring, exakt på samma ställe. En bit nedanför naveln och nästan så långt ur åt sidorna man kan komma. Inte lika öm jämt. Och ibland kan jag känna av det väldigt lite när jag rör mej, som vid ändring av position när jag ligger och sitter. Vad sitter så långt ut som kan ömma lika på båda sidor? Äggstockar/ledare? Tarmen? Och är det normalt med lite ömhet i denna vecka?

Ha det bra tjejer!! Och hoppas ni piggnar på er!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-24 20:29
    Har nu även läst vissa som jag tycker förklarar som jag och de skriver om att det nog är ligamentet, som bara kan vara ömma. Och de sitter tydligen typ där jag känner. Ska till vc på fredag för andra provtagningar så jag kan fråga lite då. Men tusen tack för era svar!! Jag återkommer när jag fått vetat nåt ????

• Svar på tråden Öm på båda sidorna av magen vid beröring
  • Lamoureuse

Jag tycker att du ska på en besök hos farbror doktorn eller din mödravårdcentral.

Jag minns inte att jag eller någon av mina vänner har haft ont på det sättet.

Har du feber eller känner dig krasslig, konstig på något sätt?

Du kan också alltid tar kontakt med 1177. Inga frågor är dumma frågor.

• Matildawaltin

vilken vecka är du i?

Är i v 39 och tycker fan att det ömmar överallt i magen. Ilar här och strålar där. Kan vara ligamenten som tänjs, det gör förjäkla ont. :)

• MiniMi18

Tack för era svar. Är egentligen inte orolig, mest fundersam på vad det skulle kunna vara. Tror eg inte att det är någon fara, då jag bara är lite öm, och då det är lika på båda sidor. inget som stör vardagen alls. Jag är i v 32, så tänkte att det kanske är pga att hon börjar hala ner sej och trycker på något organ. Har kännt ligamentet förut och känns inte alls som det då det inte gör ont, fast ligamentet kanske bara kan vara ömt?!

• Embla twopointoh
    MiniMi18 skrev 2015-08-24 20:02:28 följande:

Tack för era svar. Är egentligen inte orolig, mest fundersam på vad det skulle kunna vara. Tror eg inte att det är någon fara, då jag bara är lite öm, och då det är lika på båda sidor. inget som stör vardagen alls. Jag är i v 32, så tänkte att det kanske är pga att hon börjar hala ner sej och trycker på något organ. Har kännt ligamentet förut och känns inte alls som det då det inte gör ont, fast ligamentet kanske bara kan vara ömt?!

Ligamenten kan kännas på många olika sätt. De kan ömma, dra, hugga till...
Svar på tråden Öm på båda sidorna av magen vid beröring