• Mamsa

2 mens förra månaden, vilken räknas ?

Har fått besked om att jag är gravid . Hade två menstruationer förra månaden . 8 juli och sen den 20 juli. Mensen som var den 20 juli började med bruna flytningar första dagen , brukar annars aldrig göra det, sen blödde jag dagen efter i fyra dagar . Från vilket datum bör jag räkna utifrån min graviditet ? Jag har gjort två hemma test som visar starka positiva utslag och ett blod prov som också var positivt.

• Svar på tråden 2 mens förra månaden, vilken räknas ?
  • Jag är bara jag

Regelrätt mens kan man inte ha med så få dagar mellan. Det måste gå minst 21 dagar för att det ska räknas som mens. Så frågan är hur långa cykler du brukar ha,när mensen före den den 8.e var,hur mycket du blödde och när du testade plus. Den ena kan vara mellan lödning eller nidblödning.

• Mamsa

Hej tack försvar ! Ska vara mer tydlig. Brukar ha 28 dagars cykel , ibland har det varit 35 men senaste tiden 28. Alltså så min mens är hellre sen än för tidig. Mensen innan den 8 juli var den 15 juni, har skrivit anteckningar då att jag blödde kraftigt i slutet på menstruationen som varade ca 4-5 dagar . Den 8 juli var menstruationen helt vanlig, 4-5 dagar. Den 20 juli började det som sagt med bruna flytningar första dagen och den 21 juli kom mensen och den varade ca 4 dagar , sista dagen rikligt med blod . Den 20 agusti gjorde jag ett gravtest som visade starkt positivt, gjorde ett till dagen efter på morgonen som också visade starkt utslag. Igår gjorde jag blodprov och det visade också positivt.

Svar på tråden 2 mens förra månaden, vilken räknas ?