Räcker dessa argument för e.v och boende?
Hej! Jag är pappa till en 2 årig flicka och jag och mamman har aldrig varit tillsammans. Hon bor hos mig varannan helg fredag em till söndag fm (domstolsbeslut). Det är ca 2 timmar bilfärd enkel väg och mamman skjutsar och hämtar alltid då jag inte har något körkort. Dottern har även otroligt svårt att skiljas från mamman vilket jag tror är mammans fel, då jag tror hon får flickan att reagera så starkt. Jag tror mamman påverkar henne otroligt mycket när det gäller våran relation och därför är dottern bara ledsen hela helgen. Hon äter också dåligt och vaknar mycket på nätterna.. jag vill att det blir omvänt så hon bor hos sin mamma varannan helg istället då jag tror det är bäst för dottern för att hon ska få ett lika starkt band till mig. Idag har mamman ensam vårdnad och det har hon haft sen födseln. Jag vill ha ensam vårdnad och tänker stämma henne på både boende och vårdnad. Vi har väldigt god kontakt och håller kontakt varje dag, skriver sms och ringer ibland. Därför har jag fått reda på saker jag kan använda emot henne. Här är mina argument:
Mamman påverkar dottern negativt när det gäller vår relation, vilket förstör vårt umgänge hela helgen då dottern bara vill till sin mamma
Mamman lagar vissa dagar bara varm mat en gång om dagen och så får hon typ gröt eller mackor till lunch. Eller ännu värre mikrorätter eller mikropizza/pirog.
Hon gör inte saker med dottern varje dag, utan ibland kan de bara vara inne nästan en hel dag.
Hon ammar dottern väldigt ofta och de samsover också så dottern har tillgång till bröstet hela nätterna, vilket försvårar våran relation på så sätt att dottern blir van vid det och har svårt att sova hos mig. Har även bett henne sluta amma men hon vägrar. Jag tror hon medvetet ammar för att förstöra våran relation.
Hon är gift och bor ihop med en man som hon uppmanar dottern att kalla för "pappa X". Hon kallar mig för "pappa Y" också men hon har bara EN pappa och jag vill inte att dottern ska få en starkare relation till honom än till mig.
Ibland låter hon dottern äta riktigt dålig mat som pizza eller kebab vilket jag tycker är otroligt olämpligt för ett så litet barn!
Ibland när dottern kommer hem till mig har hon blåmärke eller skavsår på knät, vilket ju innebär att hon inte är övervakad hela tiden av sin mamma. Hon vänder sig alltså och lämnar dottern oövervakad.
Ibland kan det gå 3 dagar innan dottern badar.
Ibland när jag pratar med henne i telefonen så svär hon när jag vet att dottern är i närheten.
Ibland när dottern kommer hem till mig har hon fläckar på tröjan eller byxorna.
Det finns mycket mycket mer men det är allt jag kom på nu.. räcker dessa argument?