Ego Lovers skrev 2015-08-21 08:23:37 följande:
Ägglossningen kommer ALLTID före mensen. Hade jag inte fått tillbaka mensen på 16 månader hade jag gjort ett graviditetstest.
Man har bara fullt skydd om man helammar var tredje timma dygnet runt. Tror inte du helammar din 16 månaders var tredje timma och därför finns det risk att du kan vara gravid. Delammar brukar mensen komma igång inom ett halvår. Men som sagt ägglossningen kommer alltid innan mens, alltid. Och har du haft oskyddat sex även om din man inte kommit i dig så kan en försats gjort dig gravid.
Tack för era svar. Jag är inte gravid..fick en ljusrosa flytning för en månad sen och läste att det kunde ha varit en nidblödning men tog tre gravtest, det senaste mer än en månad efter samlag men negativt. Ingen mens heller. Ammar på morgon, när sonen vaknar efter vila runt 14, eftermiddag, kväll när han ska sova och flera ggr på natten så längsta paus är oftast ca 7 tim på förmiddagen men sen är det mer tätt. En skillnad jag märkt sedan en kort tid tillbaka är att jag börjat få mer flytningar..var alltid torr innan. Jag tror jag kommer amma länge till och frågan är om jag kommer vara utan mens eller kan den ändå dyka upp..?