-
I vanlig ordning vill många inte tro på dagens höga SD-siffra, då urvalsmetoden inte är optimal, eller passar den egna politiska agendan.Då har man nog missat något, för var det inte så att fg mätning på 23%, var just från de enda som lyckades pricka in valresultatet, så dagens kan stämma mkt väl mht vad som hänt sedan dess?
-
Svar på tråden "Tror inte på SD-siffra"?
-
Vad väntar du på?gubbfitthen skrev 2015-08-22 15:10:41 följande:@nerfherder,
När jag ser ditt nick, vill jag begå folkmord.
Så mycket retar du mig. -
#käranåndågubbfitthen skrev 2015-08-22 15:10:41 följande:@nerfherder,
Så mycket retar du mig.
Tänk om det bara är en bot med lite halvtaskig AI -
Känns bra att du uppskattar mig!gubbfitthen skrev 2015-08-22 15:10:41 följande:
@nerfherder,
Så mycket retar du mig.
-
Tänk om det är en bot som någon fyllt med provokativt skit?oOOo oOOo skrev 2015-08-22 15:15:20 följande:
#käranåndå
Tänk om det bara är en bot med lite halvtaskig AI
-
Tänk om du kunde skriva något som har med ts att göra!Oerjan Lax skrev 2015-08-22 16:56:58 följande:
Tänk om det är en bot som någon fyllt med provokativt skit?
-
För att de vägrar att ens försöka förstå att SD vinner på att KRITIKERNAS partier gör bort sig och blir till väljarflyktpartier!oOOo oOOo skrev 2015-08-22 14:07:44 följande:
Hade antagligen brytt mig lika lite om det som jag gör åt SD framgångar i dessa mätningar.
Tycker det är mer intressant att se dina och andras reaktioner. Vissa blir glada åt sitt partis framgångar och andra verkar inte tåla att se andra glada.
-
Partierna, å sin sida, struntar inte i OU under pågående mandatperiod. Hur mycket de än vill försöka få det att låta så. Särskilt om det går dåligt för dem.EnAnonumius skrev 2015-08-21 16:23:42 följande:
Jag bryr mig aldrig om olika undersökningar när det kommer till frågan "Vilka partier röstar du på", av olika "mätnings instanser" som typ SIFO/YG, SCB/etc.. Det är aldrig tillförlitligt där.
Det finn bara EN gång det blir tillförlitligt mätning till 100%, det är när folket går till valurnan och lägger sin röst.
Alla dessa OU påverkar, bara genom sin existens, politiken. -
Pk. Check.tobbe01 skrev 2015-08-22 14:24:11 följande:
Problemet för PK-folket är att även om man skulle sluta opinionsmätningar och diskriminera SD ännu mer i alla sammanhang och utestänga dem allt vad tygen håller så finns partiet OCH VÄLJARNA!!! Som jag......love it
Diskriminering av SD. Check.
Utestängning av SD. Check.
Seriöst. Finns det en samtalsmall för SD-tr0ll någonstans? -
Pk. Check.Mila76 skrev 2015-08-24 16:10:01 följande:Pk. Check.
Seriöst. Finns det en samtalsmall för SD-tr0ll någonstans?
Du beskrev precis hela jävla riksdag och regering i Sverige. -
Offerkofta, checkOerjan Lax skrev 2015-08-25 16:37:30 följande:
Pk. Check.
Du beskrev precis hela jävla riksdag och regering i Sverige.
-
sjuklig besatthet, checkNerfherder skrev 2015-08-25 16:50:47 följande:Offerkofta, check
-
slut på argument redan nu. Check ;)Oerjan Lax skrev 2015-08-25 16:54:25 följande:sjuklig besatthet, check
-
Går din debatt med mig bra, tycker du?Oerjan Lax skrev 2015-08-25 16:54:25 följande:
sjuklig besatthet, check
-
-
Klipper in lite från deras analys längst ner på sidan:FDFMGA skrev 2015-08-27 12:03:24 följande:www.flamman.se/kan-man-lura-yougov
"Låt mig först slå fast en sak: Att SD blir största parti i Yougov är ingen bagatell, alldeles oavsett hur Yougovs mätmetoder fungerar. SD har legat högt i många opinionsundersökningar, ofta runt 18 procent. En stor del av befolkningen är beredd att rösta på ett rasistiskt parti.
Anledningen till att Flamman gör ett reportage om osäkra mätmetoder är inte för att förringa SD:s framgångar. I stället vill vi lyfta fram vikten av att vara källkritisk och vaksam.
Många har varit väldigt snabba med att hoppa på tåget i ena eller andra riktningen och antingen utropa SD:s framgångar som bluff rakt igenom eller utropa SD till nästa regeringsparti. Ofta beroende på vad som känns bäst att tänka sig för en själv." -
Helt riktigt.Kung Markatta skrev 2015-08-27 12:18:30 följande:
Klipper in lite från deras analys längst ner på sidan:
"Låt mig först slå fast en sak: Att SD blir största parti i Yougov är ingen bagatell, alldeles oavsett hur Yougovs mätmetoder fungerar. SD har legat högt i många opinionsundersökningar, ofta runt 18 procent. En stor del av befolkningen är beredd att rösta på ett rasistiskt parti.
Anledningen till att Flamman gör ett reportage om osäkra mätmetoder är inte för att förringa SD:s framgångar. I stället vill vi lyfta fram vikten av att vara källkritisk och vaksam.
Många har varit väldigt snabba med att hoppa på tåget i ena eller andra riktningen och antingen utropa SD:s framgångar som bluff rakt igenom eller utropa SD till nästa regeringsparti. Ofta beroende på vad som känns bäst att tänka sig för en själv."
-
Ja, SD får höga opinionssiffror oberoende av institut eller undersökningsmetod. Men det är inget hinder från att ifrågasätta YouGovs metoder.Kung Markatta skrev 2015-08-27 12:18:30 följande:Klipper in lite från deras analys längst ner på sidan:
Många har varit väldigt snabba med att hoppa på tåget i ena eller andra riktningen och antingen utropa SD:s framgångar som bluff rakt igenom eller utropa SD till nästa regeringsparti. Ofta beroende på vad som känns bäst att tänka sig för en själv."
När den senaste undersökningen kom testade jag att registrera ett flertal konton på YouGov, det var inga problem. Jag kommer inte att ha tid att låta alla dessa fortsätta att delta i undersökningar där man belönas med lotter som gör att man kan vinna elektronikleksaker, men ett konto ska jag roa mig med att hålla vid liv.
Hittills har jag svarat på några undersökningar där jag definierat mig utbildningsmässigt med mera och tjänat lite lotter.
Jag antar att det största avtryck jag kan göra i kommande opinionsundersökningar är att uppge att jag röstade på SD men nu byter till MP.
Jag tycker inte det finns någon som helst anledning att använda eufemismer för skit - och YouGov är skit. Det gäller säkert övriga så kallade opinionsinstitut som har liknande upplägg som dem.