• Oktagon

Bemanningsföretag backar om lön. Finns det något jag kan göra?

Hej,

Jag har fått ett arbete förmedlat genom ett bemanningsföretag. På intervjun blev jag lovad 130 kr/h men när jag väl kom till företaget (som är en skola) jag skulle jobba på så ville de erbjuda anställning med 150 kr/h + semesterersättning + betalda lov. Jag sa att jag skulle återkomma efter jag pratat med bemanningsföretaget.

Nu säger bemanningsföretaget att de vill skriva avtalet själva, samt att den ersättningsnivån som företaget lovat inte gäller.

Brukar det vara såhär? Det är första gången jag går genom ett bemanningsföretag och det har inte gett några bra vibbar såhär långt.

• Svar på tråden Bemanningsföretag backar om lön. Finns det något jag kan göra?
  • Fjärilslarv

Ja det brukar det, du får ju lön från bemanningsföretaget och inte från skolan om du är anställd via ett sådant. 

• Kine

Men om nu skolan vill erbjuda dig anställning med högre lön och mera förmåner så varför inte säga upp dig hos bemaningsföretaget och istället bli direkatanställd av skolan?

• Kine

Och hur menar du att bemaningsföretaget har backat om lönen? De har ju erbjudit dig 130kr/h och står fast med det.

Svar på tråden Bemanningsföretag backar om lön. Finns det något jag kan göra?