• SpanskaFlugan

Är svetsare ett dåligt yrke hos Sverigedemokrater?

Överallt i samhällsdelen på forumet ser jag folk som på ett eller annat sätt försöker förolämpa Stefan Löfven genom att hänvisa till honom i nedsättande ton som "svetshelvete", "Svetsaren", "svetsgubben" och andra mer eller mindre nedsättande benämningar. Majoriteten av dessa nedsättande omskrivningar görs av folk med tydliga Sverigedemokratiska sympatier. 

Så jag förstår att ni inte är nöjda med Stefan Lövfen som statsminister, det kan jag inte påstå att jag är heller och jag röstade sannerligen inte på honom, men varför hoppa på hans tidigare yrke? Är det "fult" att vara svetsare i era kretsar? Är det bättre att aldrig haft ett yrke och oavslutade akademiska studier med sig till riksdagen eller? Hade det varit ok om han varit rörmokare eller snickare? Är det just svetsare ni stör er på? 

Föresten, jag har medvetet inte tillåtit anonyma svar i den här tråden så att alla ni som brukar välja typ "svetshelvete" som anonymt nick måste svara med era reguljära nick om ni vill delta i debatten. Välkomna in.. 

Hur som helst tycker jag det är ovanligt lågt till och med för Sverigedemokrater. Sverigedemokrater som jag i övrigt tycker ska vara försiktiga med att kasta sten i glashus *host*127.5godkändapoängav235.5*host*

Föresten, jag har medvetet inte tillåtit anonyma svar i den här tråden så att alla ni som brukar välja typ "svetshelvete" som anonymt nick måste svara med era reguljära nick om ni vill delta i debatten. Välkomna in... 

Egentligen ska man inte klaga över allt hat vi får från SDtrollen. Tänk så mycket värre det skulle vara att få deras godkännande
  • Svar på tråden Är svetsare ett dåligt yrke hos Sverigedemokrater?
  • SpanskaFlugan
    Rataxes skrev 2015-08-19 20:21:27 följande:

Nu har jag kollat igenom mina anmälningar. Inga inlägg bortplockade pga rasism, däremot har ett antal plockats bort pga OT, pajkastning, diskussion om enskilda inlägg, citerade inlägg som plockats bort pga att originalet plockats bort, samt ett par varningar för stötande länkar. Men jag antar att du kan anmäla detta inlägg för rasism och få det raderat av någon annan anledning, t.ex. diskussion om enskilda inlägg.

Nåväl, nu vet både jag och andra att du har vissa problem att hålla dig till sanning...

Fortsätta tjafsa du om du vill, jag bryr mig inte. Jag vet vad jag sett dig skriva. Har du något att säga om frågan i TS? Du verkar ju onekligen förtjust i att ge politiker nedsättande smeknamn.
    Egentligen ska man inte klaga över allt hat vi får från SDtrollen. Tänk så mycket värre det skulle vara att få deras godkännande
  • Rataxes
    SpanskaFlugan skrev 2015-08-19 20:45:35 följande:
    Fortsätta tjafsa du om du vill, jag bryr mig inte. Jag vet vad jag sett dig skriva. Har du något att säga om frågan i TS? Du verkar ju onekligen förtjust i att ge politiker nedsättande smeknamn.
    Vad du tror dig ha sett menar du.

Som svar på TS.

Svetsare är ett hedervärt yrke, till skillnad från politikerbroilers som gått hela vägen från Unga Örnar via SSU till toppositioner inom S. Ibland en genväg via något LO-fack.

Löfven vill nog väl, tyvärr har han ett gäng tokstollar inom S att förhålla sig till, samt det katastrofala pajaspartiet MP som fått allt för stort inflytande. Det hade varit bättre för landet om S fått 51%.

Ödslar inte tid på anonyma nick.
  • SpanskaFlugan

Vad får du ut av att hitta på öknamn till politiker?

• FDFMGA
    SpanskaFlugan skrev 2015-08-19 20:58:27 följande:
    Jag tror att fenomenet kan liknas vid en verbal variant av att sticka en nål i en docka som är en avbild av den person man hatar.

Voodo för personer som inte har tillgång till ett språk som ger dem möjlighet att vara elaka på ett mer subtilt sätt.

Åsnan Rövhår och Reichfûhrer Freidrich, det säger mycket om de personer som står bakom dessa formuleringar men inget om Reinfeldt eller RomsonSolig

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Nerfherder
    FDFMGA skrev 2015-08-19 21:32:44 följande:

Jag tror att fenomenet kan liknas vid en verbal variant av att sticka en nål i en docka som är en avbild av den person man hatar.

Voodo för personer som inte har tillgång till ett språk som ger dem möjlighet att vara elaka på ett mer subtilt sätt.

Åsnan Rövhår och Reichfûhrer Freidrich, det säger mycket om de personer som står bakom dessa formuleringar men inget om Reinfeldt eller Romson

Det beyder även att de inte har några som helst argument att komma med
  • FDFMGA
    Nerfherder skrev 2015-08-19 21:35:51 följande:
    Det beyder även att de inte har några som helst argument att komma med
    Precis, och i fallet svetsaren så är det ju dessutom ofantligt korkat eftersom det slår tillbaka mot användaren av öknamnet av flera skälSkrattande

För att inte tala om Reichführer Freidrich.

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Analysera mera
    SpanskaFlugan skrev 2015-08-19 19:30:41 följande:

Jag har både anmält flera av hans inlägg bortplockade för rasism, hur liberal han än anser sig vara. Och jag har sett många av hans inlägg försvinna.

Låt gå att han är väldigt vulgär, och ofta uttrycker sig hatiskt mot religioner och vänstersympatisörer i allmänhet, men rasism av typen "alla negrer våldtar" har jag faktiskt aldrig sett honom häva ur sig. Men du har kanske varit länge på FL?
  • Analysera mera
    SpanskaFlugan skrev 2015-08-19 20:58:27 följande:

Vad får du ut av att kritisera yttrandefriheten? Tro mig - det är endast ifrån sverigedemokrater öknamnen faktiskt innebär rent hat.
  • SpanskaFlugan
    Analysera mera skrev 2015-08-20 02:00:53 följande:

Vad får du ut av att kritisera yttrandefriheten? Tro mig - det är endast ifrån sverigedemokrater öknamnen faktiskt innebär rent hat.

Du missförstår begreppet yttrandefrihet. Det ger dig inte rätten att säga vad du vill.
  • Analysera mera
    SpanskaFlugan skrev 2015-08-20 08:45:42 följande:

Du missförstår begreppet yttrandefrihet. Det ger dig inte rätten att säga vad du vill.

Jo, så länge det inte går att bevisa att det är riktigt hat.
  • Smecker
    Analysera mera skrev 2015-08-20 15:22:30 följande:

Både förtal och förolämpning är olagligt. Brottsbalken 5 kap.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • SpanskaFlugan
    Analysera mera skrev 2015-08-20 15:22:30 följande:

Det har inget med saken att göra. Yttrandefrihetsgrundlagen gäller för medier, organisationer med ansvarig utgivare och privatpersoner med utgivningsbevis. Diskussionsforum på nätet där inlägg inte förhandsgranskas och godkänns av forumets ansvarigutguvare omfattas inte av yttrandefrihetsgrundlagen. Vanlig lagstiftning gäller med andra ord här.

Det är ett vanlig misstag att tro att yttrandefrihetsgrundlagen omfattar allt som yttras. I själva verket gäller den framförallt skydd från stökig censur. Staten ska inte kunna censurera media, därför har vi en yttrandefrihetsgrundlag, inte för att vem som helst ska kunna säga vad som helst utan konsekvenser.
Svar på tråden Är svetsare ett dåligt yrke hos Sverigedemokrater?