Är svetsare ett dåligt yrke hos Sverigedemokrater?
Överallt i samhällsdelen på forumet ser jag folk som på ett eller annat sätt försöker förolämpa Stefan Löfven genom att hänvisa till honom i nedsättande ton som "svetshelvete", "Svetsaren", "svetsgubben" och andra mer eller mindre nedsättande benämningar. Majoriteten av dessa nedsättande omskrivningar görs av folk med tydliga Sverigedemokratiska sympatier.
Så jag förstår att ni inte är nöjda med Stefan Lövfen som statsminister, det kan jag inte påstå att jag är heller och jag röstade sannerligen inte på honom, men varför hoppa på hans tidigare yrke? Är det "fult" att vara svetsare i era kretsar? Är det bättre att aldrig haft ett yrke och oavslutade akademiska studier med sig till riksdagen eller? Hade det varit ok om han varit rörmokare eller snickare? Är det just svetsare ni stör er på?
Föresten, jag har medvetet inte tillåtit anonyma svar i den här tråden så att alla ni som brukar välja typ "svetshelvete" som anonymt nick måste svara med era reguljära nick om ni vill delta i debatten. Välkomna in..
Hur som helst tycker jag det är ovanligt lågt till och med för Sverigedemokrater. Sverigedemokrater som jag i övrigt tycker ska vara försiktiga med att kasta sten i glashus *host*127.5godkändapoängav235.5*host*
Föresten, jag har medvetet inte tillåtit anonyma svar i den här tråden så att alla ni som brukar välja typ "svetshelvete" som anonymt nick måste svara med era reguljära nick om ni vill delta i debatten. Välkomna in...