• melisabetha

Hemsk jävla svärmor

Är så jävla arg att jag kokar.

Jag och min pojkvän sov hemma hos svärmor nu under veckan, för vi är alltid hemma hos mej, och han vill vara hemma lite. Hemma hos oss är det som om min pojkvän är en i familjen, så har det varit sen dag ett.

Min mamma, eller rättare sagt hela min familj är väldigt öppna och kärleksfulla av sig och välkomnar jätte gärna ALLA till vår familj.

Hemma hos min pojkvän däremot så pratar knappt hans mamma med mej, förutom när hon skäller på mej eller trycker ner mej.

Här om dagen så blev hon arg för att jag och min pojkvän åt mat, och klaga på att det alltid är hon som köper mat. Då tänkte jag bara för mej själv "förguds skull, din son har för fan inte ens flyttat hemifrån, det är din plikt att mata honom" , det har inget med att dom är fattiga, för hon är rätt så tät.

Och sen så frågade hon mej en gång när min skola börja, "yeeees!!" Tänkte jag och trodde hon kunde hålla en normal konversation, men nej då blev hon direkt dryg efter jag hade sagt att jag börjar en vecka efter alla andra, fråga mej inte varför, men hon blev tokdryg och gick in i vardagsrummet och där stod jag som ett frågetecken?

Har oxå märkt att min pojkvän pratar med båda sina föräldrar som om dom vore främligar, inte öppna alls, använder nån stel röst när dom pratar och låter hur tråkiga som helst. Och morsan hans är tamefan alltid dryg. Har aldrig sett människan skratta.

Och jag som aaaaaaaldrig brukar vara en tillbaka dragen person har blivit tillbaka dragen i hennes sällskap, pga att hon e dryg och att man aldrig vet när hon ska börja skälla på en. Behövde skriva av mej... Pust..!

• Svar på tråden Hemsk jävla svärmor
  • Anonym (Nja)

Hur gamla är ni?

Åh jag kan tycka att bor man hemma hos någon i en hel vecka så hjälper man till med matkostnaden, även hos familj. Har då alltid jag gjort.

• Anonym (Dags att flytta hemifrån?)

Det verkar som om ni inte flyttat hemifrån någon av er. Och därför alternerat mellan era föräldrahem. Stämmer det?

Nu är det ju så att alla människor är olika. Vissa är väldigt öppna, som dina föräldrar tydligen är, och andra är introverta och inte så öppna, som hans föräldrar. Det är bara att acceptera. Sen kanske hon tycker det är obekvämt att ha dig boende där under flera dagar. Är du säker på att det inte bara är så att du tar illa upp för att du är känslig? Jag tror inte hon vill vara ovänlig med flit, men vi är alla olika. Trivs du inte där så ska du inte vara där.

• Påven Johanna

"Då tänkte jag bara för mej själv "förguds skull, din son har för fan inte ens flyttat hemifrån, det är din plikt att mata honom" ,"

Anser du att det är hennes plikt att mata dig också?

• Anonym (x)

Hur är hon när hon är dryg och hur är hon när hon är tokdryg?

• Anonym (Jumanji)
    melisabetha skrev 2015-08-17 05:46:23 följande:

Är så jävla arg att jag kokar.

Jag och min pojkvän sov hemma hos svärmor nu under veckan, för vi är alltid hemma hos mej, och han vill vara hemma lite. Hemma hos oss är det som om min pojkvän är en i familjen, så har det varit sen dag ett.

Min mamma, eller rättare sagt hela min familj är väldigt öppna och kärleksfulla av sig och välkomnar jätte gärna ALLA till vår familj.

Hemma hos min pojkvän däremot så pratar knappt hans mamma med mej, förutom när hon skäller på mej eller trycker ner mej.

Här om dagen så blev hon arg för att jag och min pojkvän åt mat, och klaga på att det alltid är hon som köper mat. Då tänkte jag bara för mej själv "förguds skull, din son har för fan inte ens flyttat hemifrån, det är din plikt att mata honom" , det har inget med att dom är fattiga, för hon är rätt så tät.

Och sen så frågade hon mej en gång när min skola börja, "yeeees!!" Tänkte jag och trodde hon kunde hålla en normal konversation, men nej då blev hon direkt dryg efter jag hade sagt att jag börjar en vecka efter alla andra, fråga mej inte varför, men hon blev tokdryg och gick in i vardagsrummet och där stod jag som ett frågetecken?

Har oxå märkt att min pojkvän pratar med båda sina föräldrar som om dom vore främligar, inte öppna alls, använder nån stel röst när dom pratar och låter hur tråkiga som helst. Och morsan hans är tamefan alltid dryg. Har aldrig sett människan skratta.

Och jag som aaaaaaaldrig brukar vara en tillbaka dragen person har blivit tillbaka dragen i hennes sällskap, pga att hon e dryg och att man aldrig vet när hon ska börja skälla på en. Behövde skriva av mej... Pust..!

Jag hade också blivit sur om sonens flickvän behandlar mitt kök och mitt kylskåp som sina. det är de inte. Hon är gäst i vårt hem. Om sonen slutat gymnasiet eller fyllt 18 utan att gå på gymnasiet, har inte föräldrarna någon försörjningsplikt mot honom längre, och definitivt inte gentemot dig.

• Anonym (Dags att flytta hemifrån?)
    Här om dagen så blev hon arg för att jag och min pojkvän åt mat, och klaga på att det alltid är hon som köper mat. Då tänkte jag bara för mej själv "förguds skull, din son har för fan inte ens flyttat hemifrån, det är din plikt att mata honom" ,

Ärligt talat TS.... du uppför dig som en trettonåring. Jag förstår att mamman blir irriterad. Det är ju inte du som handlar och lagar maten. Det är inte du som betalar DIN mat. Det ligger en del arbete bakom en middag, och du tycker hon är dryg som säger ifrån?

Erbjud dig hjälpa till att handla, eller duka, eller göra sallad, eller ta hand om disken. För jag gissar att du sätter dig vid dukat bord hela tiden och rotar i hennes kylskåp vid frukost och när du är hungrig i övrigt? Jag hade också ruttnat om jag mina barns flick- resp pojkvänner bodde hos mig och JAG ska handla, JAG ska laga mat, JAG ska hålla med allt detta - och bli helt tagen för given. No way.

Väx upp!
Svar på tråden Hemsk jävla svärmor