• lindajhlala25

Hoppas det är dags snart:)

Hejsan!

Nu närmar det sig :) gravid i v 39+0! Å MAn bara letar tecken. Försöker att inte tänka på att det snart kan vara dags. I morse efter jag kissade å drog upp byxorna så rann det ut något på golvet det blev en pöl! Tror inte det var vatten för det har inte blivit blött i trosorna under dagen. Sen kunde jag knappt röra mig tror han har sjunkit ner djupt i bäckenet nu. Får som mensvärk i ryggen och magen! Har blivit fluffigare senaste dagarna också. Med min dotter så kände jag inte så mycket innan det var dags. slemproppen släppte sen ett dygn senare fick Jag värkar. Hur har ni andra det? :)

• Svar på tråden Hoppas det är dags snart:)
  • 20032013

Jo men imorse kom våran Isabelle till världen! 4,6 kilo och 54 cm lång! Helt rund, helt underbar! Hur går det för er andra?

• Malin 209

Stort grattis!
    Hon låter underbar. :)
    Själv är jag BF +2 idag, och ingen bebis eller några känningar ännu..

• Matildawaltin

Bf+1 idag!

Har sovit gott i natt, vad hände med alla mina förvärkar?

Räknar ned till igångsättning nu. Haha, enda sätter att överleva det här känner jag. Vill få till en hinnsvepning igen.

Var ändå ute och vandrade i ett köpcentrum i flera timmar igår i hopp om att det kanske kunde komma igång. Men nej, fick bara massor av kraftiga sammandragningar.

Hur ska man göra med den här dagen? Är sugen på att rensa.

• Malin 209

Du fick ingen effekt av din första hinnsvepning alltså?

Har du fått tid för igångsättning redan Matilda?
    Eller menar du att du räknar dagarna tills det senast möjligt blir bebis med igångsättning? :)

Igår gjorde vi stan en stund och det kändes ungefär som om jag gick runt med ett bowlingklot mellan benen. ^^
    Så det verkar ju trycka på nedåt i alla fall, men utan någon större effekt.
    Har ju massor med förvärkar, speciellt när jag rör mig mer, men inte får man nåt för det.
    Gör dina förvärkar ont?
    Mina är bara obekväma!

Var i landet finns du förresten?

• Malin 209

Vi ska eventuellt roa oss med att åka på folkrace med min pappa idag!
    Verkar vara väder för det, så om inget annat dyker upp(bebis eller så ;) ) så lutar det åt detta!

Vad tänker du med "rensa"?
    Typ garderob och sånt eller? :)

• Matildawaltin

I stockholm får du inte gå mer än två veckor så blir jag inte igångsatt den 17-18/9 så kommer jag att skära upp magen och ta ut ungen själv. :)

Är så desperat nu, vill inte vara gravid en sekund till.

Jo förvärkarna gör ont, känns som mensvärk som kommer och går. Sammandragningarna skapar bara ett förjäkla tryck nedåt. Känns som att allt ska ploppa ut av att gå. Men har ett väldans tryck nedåt jag med, framför allt när jag går. :)

Nej, den här hinnsvepningen gav ingen förlossning men har nog gjort så att slemmisen släpper i omgångar.

Var finns du?

• Malin 209

Åh okej!
    Men det är ju skönt att veta i alla fall!
    Själv bor jag i Norrtälje, så räknas väl till Stockholm antar jag.
    Vi har ju valt Danderyd som sjukhus att föda på. :)

Aah.
    Jag diskuterade det här med sammandragningar och förvärkar med min mamma igår - hurvida det är två skilda saker eller en och samma?!

Vi trodde nog att det är samma sak med två olika ord, främst för att jag aldrig har haft några smärtsamma förvärkar, utan förra graviditeten så hade jag bara en massa sammandragningar som i värsta fall kändes obekväma!
    Och sen gick det ju över i riktiga(och kraftiga) värkar direkt!

Men då är sammandragningar och förvärkar två helt skilda saker?
    Man lär sig något nytt varje dag. :)

Okej! Har du märkt att slemmisen börjat gå? :D
    Tänk att man kan bli så exhalterad över något så äckligt. ;)
    Tittar noga i trosorna efter varje toabesök numera! Efter minsta lilla avvikelse i färg eller vätska, haha - snacka om desperat!

• Matildawaltin

Hej! Sorry för sent svar. Ja förvärkar och sammandragningar är samma sak, men jag tycker att de känns olika. :) Sammandragningarna drar ihop hela magen och tycker jag typ ilar ned i underlivet. Förvärkarna tycker jag molar som mensvärk och kommer i perioder. Oftast på natten för mig.

Ja jag märkte när jag plötsligt fick rikliga flytningar som innehöll typ en gulaktig slem. Bläää. Det kommer även i perioder, i natt hörde jag typ ett plums i toaletten vilket jag gissar på är mer slemmis. :) känner

Mig också desperat nu!!!

• Malin 209

Men åååh! Så himla avis på att din slemmis går!
    Hoppas att det leder till "något gott" nu då. ;)

Svar på tråden Hoppas det är dags snart:)