• unsu

kort och smyg mullig. Behover hjalp!

Hej,
    (Fort och framst sitter jag i utlandet och dafor ar min text skriven utan det svenska alfabetet.)

Det ar sa att jag ar ganska kort av mig. 157 cm lang.
    Jag ater mycket mindre an alla mina vanner. Dom ar givetvist mindre an mig.
    Jag ar trott pa att vara sma mullig och vill kanna mig mer sjalvsaker i min egna kropp.

Jag tycker verkligen inte att jag ater mycket.
    Mina altider brukar vara:

Frukost - grot med frysta bar och kanel eller tva agg och en svamp och liten kyckling korv.

middag - soppa med tva sma skivor baugette..da talar jag om circa 5 cm stora brod bitar. Eller kott med sallad.

mellanmal - bara om jag blir hungrig vilket ar sallan da blir det yorgurth eller bannan.

kvallsmat - kott med sallad, soppa eller en macka.

jag springer i allafall 2 ganger i veckan. Jag vet att jag kunde gora det oftare.

varje gang jag har atit ser min mage ut som en balong i flera timmar och jag ser extramt uppblast ut.

Vad gor jag for fel? vad kan jag andra pa? vill se normalt smal ut.

Tack i forhand for alla tips!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-13 17:18
    ursaktar i forvag for all felstavning.

• Svar på tråden kort och smyg mullig. Behover hjalp!
  • Fjärilslarv

Börja räkna kalorier, det är steg 1.
    steg 2 är att du kanske inte tål något livsmedel och därför får du ballongmage.

• dirty88
    Fjärilslarv skrev 2015-08-13 17:49:10 följande:

Börja räkna kalorier, det är steg 1.
    steg 2 är att du kanske inte tål något livsmedel och därför får du ballongmage.

Inlägget ovan säger allt du behöver veta.
  • Momo1914

Jag skriver det här som en vän, och inte för att försöka sprida mina åsikter eller liknande. Det är helt enkelt bara mina erfarenheter.

På grund av etiska skäl har jag sedan två månader tillbaka uteslutit alla animaliska produkter ur min kost. Kan inte påstå att jag är betydligt märkbart smalare nu, och var inte heller direkt tjock tidigare, men det är definitivt skillnad på min kropp och är på rätt väg! Brukade, precis som du beskriver, också känna mig "uppblåst" i magen efter att jag ätit och det kunde bestå hur länge som helst.. Brukar fortfarande få större mage efter att jag ätit, men det går ner efter ungefär en halvtimma och sen är magen lika platt som den är när jag vaknar på morgonen. Som sagt så blev jag inte vegan på grund av hälsoskäl men jäklar vad överraskad jag blev! Såklart innebär det en stor omställning i dieten och eftersom alla är olika så kan ju min kropps reaktion kanske vara något som inte gäller andra, men det är det bästa jag har att rekomendera. Tidigare har jag försökt med att sluta äta socker och minska kolhydrater (försökte mig på någon form av LCHF antar jag) men det gick åt skogen.. Nu blir jag alltid förvånad över hur mycket mat jag kan stoppa i mig utan att min kropp protesterar och sväller. Bör tillägga att jag fortfarande äter vitt socker och snabbmat lite oftare än jag borde hehe.. Jag tränar inte mer nu än jag gjorde förr, brukar jogga några gånger i veckan.

Jag är en kortis på 153 cm!

Det finns säkert andra sätt att gå ner i vikt som kanske är lämpligare för dig, men ville bara berätta om min upplevelse. En annan idé kan vara att dricka mer vatten! Det har tydligen hjälpt en del vad jag hört. Hoppas att allt löser sig för dig och att du snart kan känna dig bekväm i din kropp!

• Aniiee

Min fråga blir: Vad är "småmullig"? Handlar det kanske mest om att du behöver tighta till dig lite, snarare än gå ner i vikt? 

Vad gäller ballongmagen så är laktos och bönor det första du behöver fundera på om du känslig mot. Sen kommer gluten. (de tre vanligaste orsakerna).

Gire bless me, have I only hot-blooded boys left in my fold?
  • unsu

Hej Alla,
    Tusen tack for alla svar.
    Uppskattas rejalt.

Jag ar 157 cm lang och vager ca 63 kilo.
    Anligt min bmi ar jag lite over viktig och jag kanner mig inte nojd med min egna kropp. 

Jag kommer ta ett test hoss doktorn i dag och se vad det ar som gor sa att jag blir sa snabbt over viktig,

Dar ar namligen sa varje gang jag ar med mina vanner for ett exempel sa ater dom dubbelt sa mycket som mig men det ar alltid jag som gar upp i vikt.
    Tycker det kanns valdigt konstigt att jag ska sitta och ata kaninmat hela tiden men att jag inte gar ner i vikt av det.

Jag har dock markt att nar jag har haft en "cheat day" och har da atit antigen lite pizza eller drukigt ol sa gar jag ner mycket mer i vikt an nar jag har atigt nyttigt.
    detta haller ju inte kvar i lang tid om jag skulle fortsatta ata onyttigt men tycker det kanns valdigt konstigt att jag inte gar upp i vikt om jag har exempelvis drukigt dagen innan.

Hela min familj har problem med vikten.
    Sa fort vi bara tittar pa en pizza eller gar forbi en resturang sa gar vi upp i vikt.
    Det ar dock ingen av oss som ar rejalt feta utan med mulliga.
    Jag ar nog den i familjen som ar smalast dock men kanner att det ar jobbigt att vara sma tjock hela tiden.

Ar det nagon annan som har varit i samma sits dar dom ar sma tjocka och kunnat andra pa det helt?

Jag kanner mig som nicole richie innan hon gick ner i vikt.

Svar på tråden kort och smyg mullig. Behover hjalp!