Pergotime
Någon som har erfarenhet av läkemedlet Pergotime? Vad kollas/utreds innan man beslutar att det är ett alternativ för att underlätta graviditet?
Någon som har erfarenhet av läkemedlet Pergotime? Vad kollas/utreds innan man beslutar att det är ett alternativ för att underlätta graviditet?
Jag och min sambo fick börja en fertilitetsutredning då vi förskt i över 2 år.
Jag fick lämna blodprover och vart undersökt vissa dagar under mencykeln för att se mina äggbllåsor som då var väldigt många och alldeles för små.
Då beslutade hon att jag skulle få pergotime utskri et. Fick sedan åka inrunt cykeldag 12-13 för att se hur många och stora blåsorna var. Sedan sade hon vilka dagar vi skulle försöka.
Jag vart gravid på 4:de kuren och då fick vi förbud 1 månad då jag fick 4 blåsor månaden efter sänktes dosen så jag inte skulle få för många. Mendå fick jag ingen äl så dosen höjdes igen å då vart jag gravid. Åt 1 tablett i 5 dagar.
Ett tips är att testa minst 3 menscyklar med äl test för att se ifall du får utslag.
Jag hade provat de 6 månader utan utslag. Tyckte bm var väldigt bra innan hon ville skriva ut pergo.
Annars skulle jag provat de först.
Lycka till
Tack för tips men kan inte kolla med äl test då jag inte har äl men lh hormonet ligger ändå högt så visar iallafall utslag.
Jag ska äta Provera i 3 cykler from nu i sep. Hoppas det ger mig regelbunden mens och sen vill jag ha Pergotime om det skulle hjälpa i min sits. Har många blåsor men ingen äl som sagt. Misstänkt pco eller annan hormonrubbning. Lämnade blodprover i måndags.