• Martensite

Sveriges sämsta politiker?

Vilken är Sveriges absolut sämsta politiker? Här är min topp 3 lista:

1. Gudrun Schyman och Åsa Romson. Kan inte bestämma mig om vilken som är värst. Jag tror inte det behövs någon motivering i det här fallet.
    2. Stefan Löfvén. Den absolut sämsta statsminister vi någonsin har genom alla tider. Bara i sommar har vi haft mordet på Lisa Holm, mord på en kvinna i en skog och senast igår mord på 2 personer på IKEA. Sverige håller på att spåra ur totalt och vår regering gör inte ett skit för att förändra det. 
    3: Rosanna Dinamarca - en bitter feminist och manshatare. Hon har noll koll på politik och saknar dessutom  verklighetsförankring helt och hållet. 

• Svar på tråden Sveriges sämsta politiker?
  • CarinaL26

Björn Söder och Åsa Romson är bägge rena naturkatastrofer fast på väldigt olika sätt.

• Zarch

Björn Söder, Åsa Romson och Ebba (B)usch Thor säger jag.

• driver28

Alla nämnda i TS är riktigt dåliga politiker. Men du glömde Magdslena Andersson som är en vandrande katastrof.

Helt klart har vi nu bottenskrapet av politiker i regeringen som fått det olyckliga uppdraget att TS över efter att betydligt vassare personer tyvärr straffat ut sig själva med oegentligheter. Juholt, Sahlin för att nämna några hade varit mycket bättre för S och Vetterstrand för MP än de här djävla stolpskotten. Hur fan kunde man rösta fram dem?

• Mentat

Årets sämsta definition av en usel politiker är nog en som man själv inte sympatiserar med.

Jag tycker att Gudrun Schyman är en uttalad sexist, något som borde vara men inte är lika illa som att vara uttalad rasist, men kan inte låta bli att erkänna att hon är en skicklig politiker så till vida att hon får ut sitt budskap och lyckas övertyga människor till att tro på hennes sak. (Att media behandlar henne med silkesvantar hjälper väl iofs)

På samma sätt borde sympatisörer till Schyman kunna medge att Alf Svensson var en skicklig politiker som torgförde (kd):s åsikter till större väljarstöd än någonsin tidigare (och det knappast pga välvilligt bemötande i media...). Det är förmodligen omöjligt att sympatisera med dem bägge.

Visserligen övertygar inte Löfven eller Romson men det gör i ärlighetens namn inte Batra heller.

Nej, våra sämsta politiker hittar man nog snarare bland dem man aldrig hör talas om i vanliga fall, på regional och kommunal nivå.

• glutten
    Mentat skrev 2015-08-13 21:50:39 följande:

Årets sämsta definition av en usel politiker är nog en som man själv inte sympatiserar med.

Jag tycker att Gudrun Schyman är en uttalad sexist, något som borde vara men inte är lika illa som att vara uttalad rasist, men kan inte låta bli att erkänna att hon är en skicklig politiker så till vida att hon får ut sitt budskap och lyckas övertyga människor till att tro på hennes sak. (Att media behandlar henne med silkesvantar hjälper väl iofs)

På samma sätt borde sympatisörer till Schyman kunna medge att Alf Svensson var en skicklig politiker som torgförde (kd):s åsikter till större väljarstöd än någonsin tidigare (och det knappast pga välvilligt bemötande i media...). Det är förmodligen omöjligt att sympatisera med dem bägge.

Visserligen övertygar inte Löfven eller Romson men det gör i ärlighetens namn inte Batra heller.

Nej, våra sämsta politiker hittar man nog snarare bland dem man aldrig hör talas om i vanliga fall, på regional och kommunal nivå.

Det var precis detta jag menade med mitt inlägg tidigare. Jag har inte många åsikter gemensamma med tex Carl Bildt, men jag bugar inför och applåderar hans skicklighet som politiker och debattör.
  • Analysera mera
    Rataxes skrev 2015-08-13 17:26:31 följande:

Det är vänsterslödder som styr just nu. (förutom schyman då förstås).

Inte gillade du la vänstern när borgarna styrde heller?
  • Analysera mera
    driver28 skrev 2015-08-13 21:05:49 följande:

Hur fan kunde man rösta fram dem?

Det kallas demokrati.
  • Analysera mera
    glutten skrev 2015-08-13 21:54:30 följande:

Det var precis detta jag menade med mitt inlägg tidigare. Jag har inte många åsikter gemensamma med tex Carl Bildt, men jag bugar inför och applåderar hans skicklighet som politiker och debattör.

Exakt så sade faktiskt Gudrun Schyman i SVT:s dokumentär om Carl Bildt som sändes för några år sedan.
  • Themis

Har vi sagt Juholt?

Skratta aldrig åt din partners livsval. Du är ett av dem. /RottenE-cards
  • KillBill

Björn Söder med sina kränkande uttalanden om hbt-personer, muslimer, samer och judar är i särklass Sveriges sämste politiker.  

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Rataxes
    Analysera mera skrev 2015-08-14 03:30:27 följande:
    Inte gillade du la vänstern när borgarna styrde heller?
    Nej
    Ödslar inte tid på anonyma nick.
  • Gert
    KillBill skrev 2015-08-14 09:46:56 följande:

Björn Söder med sina kränkande uttalanden om hbt-personer, muslimer, samer och judar är i särklass Sveriges sämste politiker.  

Många samer håller med Björn Söder.
    Give ´em Hell!
  • KillBill
    Gert skrev 2015-08-14 18:14:21 följande:
    Många samer håller med Björn Söder.

Många? Tja han lyckades göra många samer väldigt upprörda och han har ju som sagt också lyckats kränka judar, hbt-personer och framförallt landets muslimer.

Att hans uttalande om judar i fjol blev rankat som ett av de 10 värsta antisemitiska uttalandena 2014 och Även det här uttalandet från Björn inför pridefestivalen 2007 tycker jag säger en del om varför han är olämplig som politiker 

"Vad är det som säger att den s k normaliseringen slutar med att bi- homo- och transpersoner skall normaliseras? Varför inte personer som begår tidelag (sex med djur) eller pedofili? Dessa sexuella avarter är inte normala och kommer aldrig att vara normala"

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Chesses89

Stefan Löfvén!
    Det borde vara omval redan igår, att han ens kallar sig statsminister! så mycket hemskt som händer i det här landet, och vart syns han för att visa folket stöd? Ingenstans! Tvii säger jag bara!

• K Markatta
    Themis skrev 2015-08-14 07:42:01 följande:
    Har vi sagt Juholt?
    Ingen stjärna direkt men bättre än sin föregångare och efterträdare i alla fall.
Svar på tråden Sveriges sämsta politiker?