• 20220911

Övertala föräldrar att få en till katt

Jag har redan en katt, men jag vill ha en till. Min mamma gillar katter, men min bror och pappa gillar de inte så mycket. Jag vill ha rasen ragdoll som jag ska ha som innekatt för det är så mycket katter och kattslagsmål på vår gata. Men den andra katten är utekatt och de säger att man inte kan ha en utekatt och en innekatt, har någon något tips på hur jag ska övertala de att få en till katt. Jag ska självklart ta hand om den, t.ex mat och kattlådan, men kommer inte betala för mat och veterinär. Om ni undrade.

• Svar på tråden Övertala föräldrar att få en till katt
  • Fjärilslarv

Du får väl spara ihop till en först och främst.

• 20220911

Jag menade att mina föräldrar tar han om sånt som mat och veterinär och kattsand m.m. Det är inte pengar som är problemet. De säger att vi inte kan ha en innekatt och en utekatt

• MjauMjauMjau

Respektera vad dina föräldrar vill och vänta tills du är kapabel själv att ta hand om en katt (+ alla kostnader). Varför så bråttom?

• 20220911

Men pengar är ju inte problemet, mina föräldrar betalar för allt. Problemet är ju att vi inte kan ha en innekatt och en utekatt samtidigt. Jag har inte bråttom elr nåt, älskar bara katter och utekatten är aldrig inne så då vill jag ha en innekatt. Jag kommer inte sluta bry mig om utekatten bara för att jag skaffar en innekatt. Kan ni inte bara ge mig tips på hur jag ska övertala dem så att jag kan få en innekatt oxå. Kattrasen jag vill ha är en ragdoll och de är typiska innekatter.

• Zadre
    doggy.carlsson@gmail.com skrev 2015-08-12 22:27:08 följande:

Men pengar är ju inte problemet, mina föräldrar betalar för allt. Problemet är ju att vi inte kan ha en innekatt och en utekatt samtidigt. Jag har inte bråttom elr nåt, älskar bara katter och utekatten är aldrig inne så då vill jag ha en innekatt. Jag kommer inte sluta bry mig om utekatten bara för att jag skaffar en innekatt. Kan ni inte bara ge mig tips på hur jag ska övertala dem så att jag kan få en innekatt oxå. Kattrasen jag vill ha är en ragdoll och de är typiska innekatter.

De kanske kan betala allt men är uppenbarligen inte villiga till det och är de inte det så får du vackert finna dej i det och vänta tills DU kan bekosta allt själv.

Och jo, man KAN ha både inne- och utekatt. Och generellt sett så kan alla katter vara innekatt, de behöver inte vara en specifik ras.
  • 20220911

Om vi skulle köpa en till katt så betalar de för allt, och det är inte det som är problemet. De betalar och de vill betala isånafall. Vi har pengar, vi betalar för det och jag har redan skrivit att pengar INTE är problemet. 

• sportpappa
    doggy.carlsson@gmail.com skrev 2015-08-13 11:40:26 följande:

Om vi skulle köpa en till katt så betalar de för allt, och det är inte det som är problemet. De betalar och de vill betala isånafall. Vi har pengar, vi betalar för det och jag har redan skrivit att pengar INTE är problemet. 

Problemet är att de tycker/anser/vet att man inte kan ha en ute- och en innekatt samtidigt. Då är det där du ska angripa problemet. Om de nu är så säkra på det så får de lägga fram fakta. Du får också leta reda på fakta kring det och lägga fram det. Kontakta de som kan ha koll på det och fråga. Be om referenser till var kunskapen kommer från.
Svar på tråden Övertala föräldrar att få en till katt