• Muffin36

Ta med min katt till andra katter?

Jag har ett litet bekymmer och behöver lite råd från nån som är kunnig på katter. Jag har länge gått i tankarna på att skaffa katt och har nu bestämt mig för en ragdoll. Det som jag oroas över är att min pojkvän har två perserkatter (de är kattungar), han bor i en annan stad vilket innebär att vi ses på helgerna. Kommer det fungera att vi tar med katterna till varandra när vi ses över helgerna? Våra katter ska kastreras vid könsmognad. Vet ju självklart att det är individuellt och att katterna har olika personligheter och kanske inte stressar upp sig lika mkt som en annan osv... Men om det inte kommer fungera vet jag inte hur jag och killen ska kunna ses mer än en natt åt gången, men samtidigt vill jag så himla gärna ha en egen kisse hemma :( tror ni det finns en chans att det kommer funka?

• Svar på tråden Ta med min katt till andra katter?
  • Birgitta02

Om han har kattungar så skaffa katt NU. Då blir de kattungar allihop. Men fortfarande krävs ju en viss anpassningstid. Så kan katten tillbringa en vecka eller två med pojkvännen och hans katter så vore det det bästa. Då hinner de lära känna varandra och inte börja om på nytt helgen därpå när ni träffas.
    Så skulle jag gjort i alla fall.

Svar på tråden Ta med min katt till andra katter?