• trixiedix

Vecka 31 och har inte ökat i vikt, snarare tappat vikt :(

Hjälp! är detta normalt? var hos barnmorskan i tisdags och fick då väga mig, (har inte stått på vågen sedan inskrivningen som då visade omkring 65-66kg om jag inte minns fel) nu visade vågen 64 ?? jag förstår ingenting, tycker att jag borde lagt på mig x antal kilon med tanke på bebis fostervatten och moderkaka men nää..Barnmorskan blev paff också men det enda hon sa var att jag kunde lägga till lite extra på tallriken typ. Tänkte efteråt att skulle man inte kanske kunna kolla läget med ul? tänkte på om det är ont om fostervatten tex.
    Ngn som varit med om detta?

• Svar på tråden Vecka 31 och har inte ökat i vikt, snarare tappat vikt :(
  • tjockobbe

Jag är i vecka 29 nu. Var hos barnmorskan idag och hade då gått upp 1 kg sen inskrivningen. Min barnmorska säger att så länge magen växer så växer bebisen och det är då ingen fara. Vissa går ju inte upp nåt vidare.

Jag gjorde det med första men nu rör jag mig mer och på ett helt annat sätt så förmodligen får jag i mig det jag förbrukar men inte så mycket mer.

Men jag förstår helt att du är oroad. Men tänk på att bebisen tar alltid det den behöver från dig.

Vera 130923 | Bebis 151024 | Läs tinastandar.blogg.se
  • ettmajskorn

När min mamma var gravid så gick hon ner från 70 kg till 45 kg när hon väntade mig, det var absolut ingen fara. Dock levde hon på skorpor och mjölk mesta tiden under graviditeten, men i sista månaden vägde hon 45 kg. Så du behöver absolut inte vara orolig :)

• Ina81

Barnet tar det den behöver! Jag har mått illa och kräks hela tiden är i v 30 å hat bara gått upp 2 kg

• Amazinglife
    ettmajskorn skrev 2015-08-08 15:02:01 följande:

När min mamma var gravid så gick hon ner från 70 kg till 45 kg när hon väntade mig, det var absolut ingen fara. Dock levde hon på skorpor och mjölk mesta tiden under graviditeten, men i sista månaden vägde hon 45 kg. Så du behöver absolut inte vara orolig :)

Skitsnack! Om hon skulle vägt 45, och en graviditet väger ca 10kg så borde din mamma vägt 35kg. Lite mytoman kanske?
  • trixiedix

Tack snälla för era svar. Jag är inte lika orolig nu, jag äter bra och rör på mig i den mån jag orkar och bebis får med säkerhet allt den behöver :)

• aztec

Jag hade inte heller gått upp något runt den v och bm och läkare tjatade om att jag måste äta mer, fick göra tul med -17% om jag mindes rätt. Men blev sen 3kg plus och sista v la jag på mig 5kilo vatten. Kom ut en frisk bebis på 3kg. Alla kilon var borta dagen efter.

Men. Kroppen var väldigt trött sen när vi kom hem och amningen kom igång osv. Nästa graviditet försöker jag nog lägga på mig några nyttiga kilon till.

• emeliess
    ettmajskorn skrev 2015-08-08 15:02:01 följande:

SKITSNACK!
Svar på tråden Vecka 31 och har inte ökat i vikt, snarare tappat vikt :(