Du ska vara den du trivs med att vara, men om du vill testa på att vara mer "tjejig" kan jag försöka komma med några tips.
Leta och testa olika frisyrer som passar lockigt och tjockt hår tills du hittar någonting du trivs och känner dig fin i, någon enkel som ändå piffar upp vardagen liksom. Nu vet jag inte hur lockigt hår du har, men youtuba till exempel "hairstyles for curly hair". Youtube är din bästa vän!
Köp lite olika lotions och oljor, handkräm, hitta din egna favoritparfym, försök att dofta gott ofta.
Måla naglarna såklart, jag är ständigt på jakt efter ett nytt favoritlack.
Du behöver absolut inte gå runt i kjol och klänning om du inte trivs. Jag ses som väldigt "tjejig" av min omgivning och det är sällan jag bär ovanstående. Satsa istället på ett par fina örhängen eller något halsband/andra smycken, en lite finare, feminin topp kan pigga upp vilken outfit som helst. Kombinera med kofta/kavaj, byxor du trivs i. Hitta ett par klackar/stövlar som är BEKVÄMA och fina. Fin handväska.
Försök tänka på en känd människa (finns mycket bilder då) som har din kroppstyp och som du tycker klär sig fint och inspirerande, spara ned några bilder och utgå från dessa (plaggen) när du ska på en shoppingrunda.
Det finns såå mycket bra make up-tutorials på youtube, både enkla och lite mer komplicerade, man blir superinspirerad! Du kommer antagligen att vilja shoppa en helt ny sminkväska haha. Kolla in Lauren Curtis och Helene Torsgården till exempel.
Vet inte hur "tjejigt" det är men att inreda och göra det fint och trivsamt i hemmet är ett väldigt kul intresse.
Framför allt, försök tycka att det är roligt att piffa och experimentera lite, att det är en kul prioritering. Annars är det ju helt meningslöst, för de listade sakerna är ju ingenting man egentligen måste göra för att vara tjejig eller vacker!
Lycka till!