Vad är det för fel på mitt barn?
Som rubriken lyder så undrar jag om någon vet vad det kan vara som gör att mitt barn beter sig så otroligt konstigt. Flicka 4 år.
1 i "okända" situationer så är hon alltid blyg, vägrar prata och vill inte äta eller nått. Hon trycker upp handen under hakan och gör något konstigt med tungan och vrider på hela kroppen. Detta är i situationer som kalas eller liknande med människor som hon ändå känner.
2 matsituationen har ALLTID varit jobbig. Från hon lärde sig äta själv. Hon vägrar äta om någon som inte tillhör familjen är på besök, men som hon ändå känner. På förskolan vill hon bli matad och äter inget på hela dagen om hon inte blir det. (Man känner att det inte bara är trots)
3 hon onanerar, ibland nästan tvångsmässigt och är i de stunderna riktigt svår att bryta (som bvc har sagt att vi ska göra då hon kan onanera bland andra människor)
4 det har hänt vid ett fåtal tillfällen att hon blivit helt okontaktbar och bara stirrar ut i luften i ca en timme. Och det bryts inte ens då hon somnat tillexempel.
Det finns säkert mer som jag inte kommer på just nu. Snälla hjälp oss. BVC säger att det kommer gå över men jag känner att vissa drag bara blir starkare. På förskolan säger de också att det inte är nått att bry sig om att alla barn är olika...