• MimmiGbg

Vitex/Munkpeppar. HJÄLP??

Jag söker er som använt munkpeppar. Både de som använt det över lång tid och kort. Har ni fått några biverkningar/känningar? T.ex mellanblödningar, mensvärk, illamående, huvudvärk, ja allt vad ni kan komma på?

Hur lång tid tog det för er tills mensen blev regelbunden och ÄL blev tydligare?

Det skulle även kännas hoppfullt att höra lite mer om er som lyckats bli gravida med hjälp av vitex/MP.

Tusen, tusen tack för er som kan svara mig!

(Försöker få första barnet och har bokat besök för utredning i sept då jag har dubbel livmoder) 

• Svar på tråden Vitex/Munkpeppar. HJÄLP??
  • Pimpinellan

Äl blev tydligare direkt, men jag anar att lutealfasen blev kortare. I övrigt inga biverkningar.

• MimmiGbg
    Pimpinellan skrev 2015-08-05 12:44:02 följande:

Äl blev tydligare direkt, men jag anar att lutealfasen blev kortare. I övrigt inga biverkningar.

På vilket sätt blev ÄL tydligare för dig? Temperatur, flytningar, utslag på äl-tester?

Påverkade den förkortade lutealfasen din möjlighet att bli gravid?
  • Pimpinellan
    MimmiGbg skrev 2015-08-05 14:22:25 följande:
    På vilket sätt blev ÄL tydligare för dig? Temperatur, flytningar, utslag på äl-tester?

Påverkade den förkortade lutealfasen din möjlighet att bli gravid?
    Oj,det är så länge sen så hur var det...? Mer flytningar kanske,kändes bara så tydligt liksom. Aldrig tempat och bara tatt äl-tester sporadiskt under åren. Jag kan inte bli gravid alls spontant så jag la av med ac:n.
  • MimmiGbg
    Pimpinellan skrev 2015-08-05 14:31:29 följande:
    Oj,det är så länge sen så hur var det...? Mer flytningar kanske,kändes bara så tydligt liksom. Aldrig tempat och bara tatt äl-tester sporadiskt under åren. Jag kan inte bli gravid alls spontant så jag la av med ac:n.
    Okej. Tack för din input! =)

Fick ni genomgå en (eller flera) fertilitetsbehandling för att bli gravida? 
  • Pimpinellan
    MimmiGbg skrev 2015-08-05 14:33:29 följande:
    Okej. Tack för din input! =)

Fick ni genomgå en (eller flera) fertilitetsbehandling för att bli gravida? 
    Ja,7 IVF.er,gravid en gång,men missfall.
  • MimmiGbg
    Pimpinellan skrev 2015-08-05 14:38:09 följande:
    Ja,7 IVF.er,gravid en gång,men missfall.
    :(

Pimpinellan.. jag är så ledsen för er skull. Verkligen. 
    I slutet är kärleken allt som räknas
  • Pimpinellan
    MimmiGbg skrev 2015-08-05 14:39:29 följande:
    :(

Pimpinellan.. jag är så ledsen för er skull. Verkligen. 
    Tack! Vi har gått över till äggdonation och inte gett upp hoppet alls.  Drömmer  Lycka till själv!
Svar på tråden Vitex/Munkpeppar. HJÄLP??