• Ewald01

Vilken hamburgerkedja gillar ni mest?

Berätta gärna vilkn snabbmatkedja ni gillar mest och varför!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken hamburgerkedja gillar ni mest?
  • Speakers Corner
    Mongo fraan yttre rymden skrev 2015-08-03 07:45:41 följande:
    Och du tror att McDonald's är bättre? Max har en rätt svinig VD och har haft konstiga saker för sig med personalen. Men det är jäkligt bra att höra det, för något liknande skulle du inte få höra om McDonald's. Företagsledningen sitter i USA och kan inte bli granskad härifrån, och de är mycket större och har varit med i gamet mycket längre och vet hur man håller svinerier bortanför offentligheten.

Max är ett svenskt företag. Saker kommer fram här och saker gå att ändra här också. Glöm det med McDonald's.
    Det är jag medveten om.
    Men jag pratar om det som skett här i vår stad, inte globalt. 
  • Speakers Corner
    Gotlänning skrev 2015-08-02 23:53:49 följande:

Jag gör grymma hemlagade nötplättar som slår allt snabbmatskedjorna kan hosta ut sig, däremot så kan jag inte för mitt liv kunna få till samma sås man har till BigTasty som McDonalds serverar, försökt en massa trams men kan inte få till det så det smakar lika gott/fejk.

Nu vet jag inte om det smakar som Big Tasty- såsen, men jag kan garantera att den är god.

www.food.com/recipe/comeback-sauce-469390

Testa, jag hoppas ni gillar den. Glad
  • Paulina P P

Jag föredrar hemmagjorda hamburgare, om jag ska äta ute föredrar jag t.ex Bishops eller liknande. Om jag måste välja bland ovanstående blir det MAX.

• Gotlänning
    Speakers Corner skrev 2015-08-04 11:31:57 följande:

Nu vet jag inte om det smakar som Big Tasty- såsen, men jag kan garantera att den är god.

www.food.com/recipe/comeback-sauce-469390

Testa, jag hoppas ni gillar den. 

Det skall jag absolut göra!

Tack!
    If the brain were so simple that we could understand it, then we'd be so simple that we couldn't
  • Minniemousemommy

Mcdonalds hamburgare, hot wings, pommes, nuggets och vaniljshake. Deras frukost, speciellt bacon och egg mcmuffin och deras chokladmuffins är så goda.

Max lyxshake är däremot såååå otroligt goda. Men ja, jag väljer mcdonalds :D

• Kaksmulan83

Tycker om Hamburgarna på Burger King, dock är torggrillens hamburgare i Varberg supergoda!! värt ett besök om man är i krokarna.

• Tonårsmamman1
    Mongo fraan yttre rymden skrev 2015-08-03 07:45:41 följande:
    Och du tror att McDonald's är bättre? Max har en rätt svinig VD och har haft konstiga saker för sig med personalen. Men det är jäkligt bra att höra det, för något liknande skulle du inte få höra om McDonald's. Företagsledningen sitter i USA och kan inte bli granskad härifrån, och de är mycket större och har varit med i gamet mycket längre och vet hur man håller svinerier bortanför offentligheten.

Max är ett svenskt företag. Saker kommer fram här och saker gå att ändra här också. Glöm det med McDonald's.
    Fast det har varit ett program på TV som granskade svenska McDonalds, och deras anställningspolicy. Svenska Mc Donalds AB är ett svenskt aktiebolag och det är inga problem att granska dom om man vill. De lyder under samma regler som Max och andra svenska företag.
  • Tonårsmamman1
    Ewald01 skrev 2015-08-03 08:27:19 följande:

Nu blir jag nyfiken. Vad gjorde MAX? Vad var det för "svinerier" med personalen? ...

De gick ut i ett brev/mail till sin personal och sade att om de röstar på S/MP i valet så kommer det bli mycket dyrare för MAX att behålla sin personal. Dvs underförstått: är du rädd om ditt jobb så rösta på Alliansen.
  • Tonårsmamman1
    Tonårsmamman1 skrev 2015-08-09 15:19:26 följande:
    De gick ut i ett brev/mail till sin personal och sade att om de röstar på S/MP i valet så kommer det bli mycket dyrare för MAX att behålla sin personal. Dvs underförstått: är du rädd om ditt jobb så rösta på Alliansen.
    Inför valet 2014.
  • Ewald01
    Tonårsmamman1 skrev 2015-08-09 15:19:26 följande:
    Ah, okej. Ja, jag läste om det. Tror det handlade om ngnrestaurangskatt som skulle höjas?

Men finns det även andra problem t.ex. att de behandlar sin personal illa eller att de inte överhåller regler osv. ... dåliga arbetsvillkor osv. ? Dåliga löner? ...
  • Ewald01

Burger King säljer också en Veggie King nu .... har dock inte testat hur den smackar ...

• Zuzanne

Burger King har godast burgare, angus-någonting med bacon och ost. Mumma. Deras snack Box är himla nice dessutom. Pommes fritesen är oftast goda. Bästa garlic dippen dessutom. McDonalds QP och cheeseburgare är goda och deras chili cheese tops är underbara. Jag hatar Max, långsamt och äckligt.

Svar på tråden Vilken hamburgerkedja gillar ni mest?