• Olivmamman86

Vecka 32 och galet trött, någon mer?

Går in i vecka 33 imorgon och är så galet trött. Inte bara slö och liksom sovtrött, kan somna när som helst känns det som och så fort jag lägger huvudet på kudden. På nätterna sover jag, till skillnad från förra graviditeten. Vaknar till för att gå upp på toa en gång och när min 20 månader gamla son bökar runt och vänder mig om o.s.v men inga långa vakna stunder som förra graviditeten.

Jobbar heltid och tränar 4-5 gånger i veckan. Är ofta pigg och har energi på mornarna (brukar träna då) och förmiddagarna, men sen efter lunch liksom kraschar jag. Känns som hela kroppen går in i en slags koma och att jag håller på att somna! 

Var extremt trött på det här sättet första månaderna av båda graviditeterna, men sist var jag pigg och på alerten i tredje trimetern om jag minns rätt.

Allt har bara sett bra ut på kontrollerna. Tror att mina järnvärden är helt okej. De tog de inte sist. Men i vecka 25 var de inte superdåliga iaf och äter nu även Nifrex.

Är bara orolig för att detta inte kommer gå över efter jag fött. Hur ska jag då orka med TVÅ småttingar?! 

Vill ha energin tillbaka tack.

Fler som känner sig såhär trötta?!

• Svar på tråden Vecka 32 och galet trött, någon mer?
  • Lizasofia

Känner helt klart igen mig! Går in i vecka 31 imorgon och är helt utslagen hela tiden! Kan sova mig igenom hela dagar! Orkar inte ta tag i något utan vill bara ligga ner...

• Fröken Smilla

Känner också igen mig! Gick in i v 31 idag och har gäspat mig igenom dagen! Kan vara vaken långa stunder mitt i natten hur pigg som helst men på dagarna är jag helt slut. Var pigg fram tills nu (förutom första trimestern då jag var ännu tröttare). Tur så gick jag på semester nu, och kan sova när jag vill...

• Mijjan

Är också i vecka 32 och är jättetrött. Sover också bra på nätterna men vaknar efter 8-9 timmar (ofta en kisspaus på natten) och kan sen inte somna om. Dagarna går sedan i en dvala med längtan om en lång middagslur som allt för sällan blir av. Försöker varva vila med aktiviteter ändå och det går skapligt med märker stor skillnad bara på sista veckorna att jag behöver mycket mer vila nu än i andra trimestern. antar det bara är att härda ut och hoppas att hormonerna efter förlossningen räcker till för att få en på banan igen

• Anonym (trötter)

är i v 32, allt går långsamt även om jag känner att jag har hyggligt med ork. Men så rätt vad det är blir det nästan som om någon slog en i huvudet med en stekpanna och precis all energi bara försvinner....
    det tar tvärstopp och jag bara måste gå och lägga mig.  det händer mellan 2 och hundra gånger om dagen och har varit så i ett par veckor.... jag hoppas det går över snart :)

• Anonym (D)

Är i v34 och har vart supertrött länge nu, orkar knappt gör någonting och måste ta en tupplur på eftermiddagen. Har visserligen järnbrist och äter 3 niferex om dagen, men denna extrema tröttheten är nästintill löjlig.

• Anonym (hrm)

Jag är också galet trött. Vet inte hur jag ska orka jobba utan middagslur!! Men tänker att kroppen säger ifrån att den behöver vila så försöker i den utsträckning som är möjligt. Det är ändå em bebis som tillverkas där inne!!

• Coretexifun

Hehe, Mijjan: känner igen mig av det du skriver :}

Går in i vecka 33 på onsdag...

Den tunga tröttheten slår till nångång på kvällen :P

Och går jag ut och gör något så bli jag förstås trött fortare..
    energin bara rinner av en som... som lättflytande honung :P

Får väl vara glad att jag orkar ta mig ut :}
  • Olivmamman86

Hehe skönt att höra att det finns fler! Senaste veckan har dock varit lite piggare för mig, men får se hur det blir när jag ska jobba igen:)

• MiniMi18

Hej på er! Sorry att jag bara hoppar in med en ny fråga, men tycker der är så svårt att hitta rätt info. Som förstföderska tycker jag att det är svårt att veta hur saker och ting ska kännas. Jag är öm på båda sidorna om magen, mest vid beröring, exakt på samma ställe. En bit nedanför naveln och nästan så långt ur åt sidorna man kan komma. Inte lika öm jämt. Och ibland kan jag känna av det väldigt lite när jag rör mej, som vid ändring av position när jag ligger och sitter. Vad sitter så långt ut som kan ömma lika på båda sidor? Äggstockar/ledare? Tarmen? Och är det normalt med lite ömhet i denna vecka?

Ha det bra tjejer!! Och hoppas ni piggnar på er!!

• Anonym (Semelmamman)

Ursäkta sent svar men det är mycket som kan kännas när magen växer, troligast tycker jag att det är ligament och senor som sträcks ut

MiniMi18 skrev 2015-08-24 17:07:38 följande:

Hej på er! Sorry att jag bara hoppar in med en ny fråga, men tycker der är så svårt att hitta rätt info. Som förstföderska tycker jag att det är svårt att veta hur saker och ting ska kännas. Jag är öm på båda sidorna om magen, mest vid beröring, exakt på samma ställe. En bit nedanför naveln och nästan så långt ur åt sidorna man kan komma. Inte lika öm jämt. Och ibland kan jag känna av det väldigt lite när jag rör mej, som vid ändring av position när jag ligger och sitter. Vad sitter så långt ut som kan ömma lika på båda sidor? Äggstockar/ledare? Tarmen? Och är det normalt med lite ömhet i denna vecka?

Ha det bra tjejer!! Och hoppas ni piggnar på er!!

• MiniMi18

Tack så mkt för svar iaf :) fick ocksådet svaret av en sjukgymnast jag träffat, så det känns skönt ????

• Anonym (Semelmamman)

Ja det är inget som du skulle behöva vara orolig för iaf... Höfterna/magen växer något väldigt och allt flyttar på sig, ligament kommer i kläm osv... Vore konstigt om det inte kändes:)

MiniMi18 skrev 2015-09-06 23:14:19 följande:

Tack så mkt för svar iaf :) fick ocksådet svaret av en sjukgymnast jag träffat, så det känns skönt ????

Svar på tråden Vecka 32 och galet trött, någon mer?