• Signe14

Syskonvagn?

Hej! Jag har en dotter på 1 år och är gravid med andra barnet så min dotter kommer vara runt 1,5 är när andra kommer. Så vi har börjat kolla lite på syskonvagn men tycker det är jätte svårt att veta vilken som är bra? Kan jag få lite för o nackdelar av er? Vi har kollat på bugaboo donkey duo och Emmaljunga Viking double :) men vill gärna höra vilka ni tycker är bäst :)

• Svar på tråden Syskonvagn?
  • Blicka

Har en donkey duo o är nöjd. Bra att man kan ha sittdelen mot sig o göra om till enkelvagn. Nackdel - liten sittdel, min äldsta sitter perfekt nu men har inte mkt att växa i. (Tycker sittdelarna är små på syskonvagnar överlag) Har 22 mån mellan mina barn.

• aleakim

Vi har en Basson duo, den är nätt men har ändå rymliga ligg- och sittdelar. Väger dessutom mindre än vår emmaljunga enkelvagn.

Och så är den snygg med många reflexer, helt klart en stor bonus :)

W och liten i magen :)
  • minerva123

Vi har Bugaboo Donkey Duo av den anledningen att den enkelt går att göra om till en enkelvagn. Vi har 23 månader mellan våra barn och yngsta är nu 5 månader. Ett tips dock är att behålla äldsta barnets vagn ett tag. Åtminstone för oss så har vi behövt flexibiliteten med 2 vagnar, t ex den ena föräldern stannar i parken med stora medan lilla måste få komma hem eller att lilla sover i vagnen, men vaknar om man går in i affären medan stora vill följa med in och liknande situationer. Det är också lättare att komma iväg om inte alla måste ut genom ytterdörren precis samtidigt, utan ena föräldern kan gå i förväg med stora medan lilla ammar klart etc. Så hittills har vi inte använt duo-funktionen mer än en gång och det har varit skönt att inte behöva dra omkring på en hel syskonvagn "i onödan". Donkeyn är dessutom väldigt lättkörd och smal även i syskonläge. Enda nackdelen är varukorgen som är minimal jämfört med t ex Brio Go.

• Signe14

Men vad tror ni om en Emmaljunga Viking double ? Har ni hört nått om den? :)

• Blicka
    Signe14 skrev 2015-07-29 09:33:13 följande:

Men vad tror ni om en Emmaljunga Viking double ? Har ni hört nått om den? :)

Jag kände även på den, då den äldre o bredare (har kommit en smalare nu). Tyckte den kändes ganska likvärdig i storlek på sittdelarna som donkeyn o då kändes donkeyn mer passa vårt behov just eftersom den går att ha i enkelläge. Vi saknar nämligen enkel liggvagn.
  • Signe14

Nån som vet nått om baby travel terrain twin vagnen ? Såg den på babyproffsen idag och den verkade bra , men det är inget märke jag känner igen :/

• LillaMi81

Vi köpte syskonvagn i våras. Vi valde mellan Bugaboo Donkey och Emmaljunga Viking double eftersom de var de enda syskonvagnarna med vändbara sittdelar (förutom Kronan som vår butik inte hade), vilket är ett måste för oss. Vi valde Donkeyn för att den var smalare. Tur var väl det för vi hade inte fått in Emmaljungan i hallen för med Donkeyn går det precis. Tänkte inte på att mycket bredd går åt till dörren när man öppnar den. Alltså är det en 90-öppning går det inte att få in något som är nästan 90 brett. Nu har det kommit en smalare Emmaljunga, så då är jag inte lika säker på att jag skulle välja samma. Skulle nog ha valt den smalare Emmaljungan om den var mycket billigare i totalpris. Skulle nog rekommendera dig att jämföra de båda mer i butiken om du har en i närheten som säljer båda.

Svar på tråden Syskonvagn?