• Anonym (Tjohej)

Jag vill läsa om hans vårdnadstvist. Kan jag göra det?

Finns det som en dom hos förvaltningsrätten?

Är det ens en dom när det är vårdnadstvist?

Är det offentliga uppgifter? Framförallt var kan jag få tag på så mycket information som möjligt om det?

Allt jag vet är att det var en vårdnadstvist. Vet knappt vad det innebär. Vill bara veta vad det rör sig om.

Hoppas ni kan hjälpa mig.

• Svar på tråden Jag vill läsa om hans vårdnadstvist. Kan jag göra det?
  • Anonym (Pio)

Varför ska man läsa om någon annans vårdnadstvist? Lättast torde väl vara att fråga denne "honom"?

• lilly

Ja, domen blir en offentlig handling när den avkunnats. Om du kan målnumret eller kan identifiera fallet så ska du få ut den hos tingsrätten.

• Anonym (Tjohej)
    lilly skrev 2015-07-25 16:43:42 följande:

Ja, domen blir en offentlig handling när den avkunnats. Om du kan målnumret eller kan identifiera fallet så ska du få ut den hos tingsrätten.

Tack! Har personnummer så det kanske räcker.
  • lilly
    Anonym (Tjohej) skrev 2015-07-25 17:02:41 följande:
    Tack! Har personnummer så det kanske räcker.
    Försök! :) Om domen är ny så ska den ju finnas där. Ju äldre den är desto mer info behövs. Jag ville tex ha ut en dom som är ca 6 år gammal, hade brottsrubricering, åtalades namn och vilket straff h*n dömdes till. Men saknade målnumret så fick inte ut den. Kan tillägga att även om en del av domen skulle vara sekretessbelagd så ska du få ut den delen som är offentlig :)
  • Anonym (Tjohej)
    Johan70 skrev 2015-08-07 10:17:30 följande:

Vårdnadstvister avgörs i tingsrätten, inte i förvaltningsrätten.

Upptäckte det. Personen har antagligen ljugit för det fanns inte något...
  • Anonym (M)

Testa ring förvaltningsrätten. Det kan handla om en tvist mellan föräldern och soc rörande vårdnad om barn som soc vill omhänderta.

• Anonym (Tjohej)

Tack. Det lät som att det handlade om någon form av tvist där personen inte gick vårdnaden om ditt barn. Kan det alltså varit via förvaltningsrätten även om den andra föräldern fick vårdnaden?

Anonym (M) skrev 2015-08-13 12:54:10 följande:

Testa ring förvaltningsrätten. Det kan handla om en tvist mellan föräldern och soc rörande vårdnad om barn som soc vill omhänderta.

Svar på tråden Jag vill läsa om hans vårdnadstvist. Kan jag göra det?