Kräver jag för mkt?
jag har två "mindre" barn 9 och 12 mannen har 12 och 19....vi har precis flyttat ihop efter att ha varit särbo i några år...
det stora problemet är hon som är 19 år.... totalt nonchalant emot andra, visar ingen hänsyn och har en attityd som jag hade förväntat mig och även kunna acceptera om hon hade varit 15-16år
tar saker utan att fråga...för mig är det en självklarhet att man frågar...står inte duschcremen i duschen utan på hyllan med mina saker så tar man den inte utan att kolla om det är ok..man tar inte min deodorant för att den egna är slut...man tar inte en oöppnad 50cl dricka ur kylskåpet utan att kolla så att det är ok för småsyskonen köper ibland sånt för egna pengar...
mycket sådana smågrejer..sjukt lat, hjälper aldrig till utan fräser bara när hon blir tillsagd (av pappan) så jäkla störande....skor står alltid precis innanför dörren så man snubblar över dom när man kommer hem. disken fastnar nere på rummet och när den väl kommer upp hamnar den inte i diskmaskinen utan på bänken...
mina barn är inte världsbäst på att plocka undan men gör det utan diskussioner när dom blir tillsagda, dom tar inte saker utan att fråga....
hon som är 19 är anledningen till att det ibland känns som ett misstag att flytta ihop, hon är anledningen till att det ibland känns jobbigt att åka hem från jobbet.