• Anonym (Förvirrad)

Positivt test trots blödningar???

Vi har försökt bli gravida i över ett år utan att lyckas. Min senaste mens kom för ca 1,5 veckor sedan och föregicks av sedvanlig PMS, den var punktlig och var som vanligt både lång och riklig. I förrgår började jag blöda igen, så pass mycket att jag behövde använda tampong. Blev så frustrerad, tänkte att vad är nu detta, mens IGEN??? Sedan förut fick jag en konstig känsla och gjorde ett graviditetstest och -plussade!!!! Tydligt dessutom. Jag misstänkte först att jag fått missfall men sedan läste jag igenom bruksanvisningen och där stod det att bl.a cystor på äggstockarna kan ge positivt utslag. Gaaah, vet inte vad jag ska tro. Jag hade en REJÄL mens. Är det verkligen möjligt att jag är/var gravid? Blev så himla knäckt när jag läste det där med cystorna. Kan tillägga att under hela den tid vi försökt har jag gjort ett antal test men aldrig fått minsta utslag, tror jag gjorde ett senast för två månader sedan. Har inte haft några som helst gravsymptom (men fick för mig att brösten känns lite ömma och ser lite större ut men kan vara inbillning) eller haft några buksmärtor eller liknande vilket skulle kunna tyda på missfall/cystor. Så typiskt att det är helg nu och VC är stängt tills på måndag.... Ja, jag ville bara få lite inputs här.... 

• Svar på tråden Positivt test trots blödningar???
  • bebba83

Jag fick också ( vad jag trodde) var mens å då pratar vi syndafloden ( ursäkta detaljer) men icke sa nicke, det var en nidblödning och enligt min läkare kan dessa vara rejält rikliga! Håller alla tummar och tår för dig och hoppas på en positiv uppdatering snart!:)

• Anonym (Förvirrad)
    bebba83 skrev 2015-07-24 23:12:03 följande:

Jag fick också ( vad jag trodde) var mens å då pratar vi syndafloden ( ursäkta detaljer) men icke sa nicke, det var en nidblödning och enligt min läkare kan dessa vara rejält rikliga! Håller alla tummar och tår för dig och hoppas på en positiv uppdatering snart!:)

Åh tack för pepp! Tanken att jag skulle vara gravid vågar jag inte ens tänka, speciellt inte eftersom jag fick ytterligare en blödning efter mensen. Bara det att få ett plus på stickan känns superstort även om det nu är/var ett missfall, det visar iallafall att jag kan bli gravid, hade helt gett upp hoppet. Får jag fråga om din mens var precis som vanligt den gången?
  • bebba83
    Anonym (Förvirrad) skrev 2015-07-24 23:38:17 följande:

Åh tack för pepp! Tanken att jag skulle vara gravid vågar jag inte ens tänka, speciellt inte eftersom jag fick ytterligare en blödning efter mensen. Bara det att få ett plus på stickan känns superstort även om det nu är/var ett missfall, det visar iallafall att jag kan bli gravid, hade helt gett upp hoppet. Får jag fråga om din mens var precis som vanligt den gången?

Bra tänkt där att även om d inte gått hela vägen denna gången så är det ändå ett steg åt rätt håll <3 skam den som ger sig! ! Ja jag hade mens, sen kom denna blödningen som ja trodde va mens å sen fick ja en liten blödning till ( som ja inte har en aning om vad det var) haft flera missfall innan så vet hur jävlig hela väntan ( och nedslagen ) är!! Men ge inte upp! Upp i hästen igen :)
Svar på tråden Positivt test trots blödningar???