Positivt test trots blödningar???
Vi har försökt bli gravida i över ett år utan att lyckas. Min senaste mens kom för ca 1,5 veckor sedan och föregicks av sedvanlig PMS, den var punktlig och var som vanligt både lång och riklig. I förrgår började jag blöda igen, så pass mycket att jag behövde använda tampong. Blev så frustrerad, tänkte att vad är nu detta, mens IGEN??? Sedan förut fick jag en konstig känsla och gjorde ett graviditetstest och -plussade!!!! Tydligt dessutom. Jag misstänkte först att jag fått missfall men sedan läste jag igenom bruksanvisningen och där stod det att bl.a cystor på äggstockarna kan ge positivt utslag. Gaaah, vet inte vad jag ska tro. Jag hade en REJÄL mens. Är det verkligen möjligt att jag är/var gravid? Blev så himla knäckt när jag läste det där med cystorna. Kan tillägga att under hela den tid vi försökt har jag gjort ett antal test men aldrig fått minsta utslag, tror jag gjorde ett senast för två månader sedan. Har inte haft några som helst gravsymptom (men fick för mig att brösten känns lite ömma och ser lite större ut men kan vara inbillning) eller haft några buksmärtor eller liknande vilket skulle kunna tyda på missfall/cystor. Så typiskt att det är helg nu och VC är stängt tills på måndag.... Ja, jag ville bara få lite inputs här....