• todo nada

Tips på hemmagjord juice!

Jag har gått och blivit med råsaftscentrifug jag...

Och eftersom jag är inte ätit frukost på flera år, tänkte jag nu att jag skulle börja dricka juice till frukost.

Därför vill jag ha tips på vilka frukt/grönsaker som man skulle kunna kombinera så det både blir bra smakmässigt, och att jag får i mig så mycket nyttigheter det går.

Så ge mig era bästa råd/tips nu folket!

• Svar på tråden Tips på hemmagjord juice!
  • Aniiee

Apelsin och morot

Äpple och selleri

Apelsin och mango

Äpple, päron och melon

Rödbetor och ingefära

I can't imagine a man really enjoying a book and reading it only once. - C.S. Lewis
  • todo nada
    Aniiee skrev 2015-07-22 22:38:28 följande:

Apelsin och morot

Äpple och selleri

Apelsin och mango

Äpple, päron och melon

Rödbetor och ingefära

Tack!

Kan man köra jordgubbar i cetrifugen tro..?

Apelsin, rödbetor och jordgubbar som kombo ploppade upp i skallen när du skrev rödbetor.

Selleri ska köpas hem, klarar inte att äta det, men som juice går det nog ner.
  • Aniiee
    todo nada skrev 2015-07-22 22:43:58 följande:
    Tack!

Kan man köra jordgubbar i cetrifugen tro..?

Apelsin, rödbetor och jordgubbar som kombo ploppade upp i skallen när du skrev rödbetor.

Selleri ska köpas hem, klarar inte att äta det, men som juice går det nog ner.
    Det kan man göra, ja. Färska eller tinade. Frysta blir bara slush.
    I can't imagine a man really enjoying a book and reading it only once. - C.S. Lewis
  • scanmia

Morot, äpple, ingefära är min favorit för tillfället.

Sallad, ananas.

Morot, selleri, spenat och persilja.

Vattenmelon i alla kombinationer.

Vitkål är förvånansvärt gott. Jag vågade inte testa det förrän på senare tid och kan rekommendera det. Gärna med något friskt och sött.

Spenat smakar inte så mycket och passar därför nästan överallt, medan andra typer av bladgrönt kan behöva mer kammoflage...

• Nutnut

Morot, ingefära, äpple och citron är min favorit.

• Nutnut

Såg nu att innan skrivit nästan samma favorit som mig. Jag tycker det blir väldigt sött av morot och äpple så därför tar jag citron också men blir riktigt gott utan också.

• todo nada

Tack allihop för tipsen!

Idag blev det en mix av apelsin, spenat, morot och lite ingefära. Var faktiskt gott, så det här juicandet ska nog gå bra.

Nutnut: jag är också sådär att det inte ska vara för sött, så när jag kör med lite sötare frukter ska jag absolut ha i citron nästa gång för att balansera upp det söta till en mer syrlig smak.

• solskenskaka

Jag gillar att ha i avokado för att göra det hela lite mer mättande. Men den får man ju mixa i med tex stavmixer efteråt så blir ju mer disk. Ananas, persilja, lime och avokado tex.

Svar på tråden Tips på hemmagjord juice!