• Moomis

Vilket kön har kattungen?

Kan någon säga vad det är för kön på denna lilla filur?

• Svar på tråden Vilket kön har kattungen?
  • Anonym (kattmamma)
    Anonym (Hona) skrev 2015-07-21 05:25:06 följande:

Hona

Är du kunnig? När jag kastrerade min honkatt för drygt två år sedan så klämde veterinären på henne noga för att kolla att det verkligen var en honkatt!? Märkligt men hon sa att det var väldigt vanligt att folk fick byta namn på sin katt efter veterinärbesök för det är tydligen svårt att se själv.
  • Aikido

Det ser ut som... en hen. Nej men jag skulle också tippa på hona. Syns inte mycket till pitt.

• Moomis

Tror inte man kan se grejorna i den där åldern (en vecka) fastän det oxå skulle vara en hane Skrattande

• Anonym (Hona)
    Anonym (kattmamma) skrev 2015-07-21 07:12:03 följande:
    Är du kunnig? När jag kastrerade min honkatt för drygt två år sedan så klämde veterinären på henne noga för att kolla att det verkligen var en honkatt!? Märkligt men hon sa att det var väldigt vanligt att folk fick byta namn på sin katt efter veterinärbesök för det är tydligen svårt att se själv.
    Nej, jag är inte kunnig. En gissning Skrattande
  • Moomis

När man kollar på bilder på nätet så ser det så enkelt ut att kunna se könet...men verkligheten är helt annorlunda Katt

• Erizajo

Ser ut som hona men jag har kattungar själv, var skitsvårt att se i början, vid ca 3-4 v är det mycket lättare! Visade sig att vi hade fel på en :)

Svar på tråden Vilket kön har kattungen?