• haaannaaae

Vilken ras är detta?

Hej allihopa!
    Hoppas det finns någon här som är expert på kattraser, hehe.
    Jag har en snabb fråga bara. Jag köpte min katt i oktober 2014. Ägaren innan sa att hon var osäker (låter jätteskumt, jag vet), men att hon tror att det är en Maine Coon/Perser. Jag är också osäker. Vad tror ni?

• Svar på tråden Vilken ras är detta?
  • Anonym (meow)

Hur söt som helst!:)

Långhårig huskatt. De som sålde borde rimligtvis veta vad de var för ras annars.

• haaannaaae

åh men tack, vad snällt :)
    Ja det tycker jag med, låter konstigt att de inte vet. Hmm. Får helt enkelt grubbla vidare! Spelar ju ingen större roll men kul att veta :)

• Ego Lovers

Så fort man blandar raser i katter så kallas de hus eller Bond katter och har inget värde förutom sällskapet. När det gäller katter går man enbart på renras

• carolinheiner

Kan nog stämma. Med main coon å perser. Mitt ex hade en chinchilla perser(stavning?!) å han va helt vit å långhårig precis som din. :)

• haaannaaae
    Ego Lovers skrev 2015-07-20 05:10:53 följande:

Så fort man blandar raser i katter så kallas de hus eller Bond katter och har inget värde förutom sällskapet. När det gäller katter går man enbart på renras

Jo, jag vet. Men det vore skoj att veta vilka två raser det är blandning av ändå =)
  • haaannaaae
    carolinheiner skrev 2015-07-20 06:58:59 följande:

Kan nog stämma. Med main coon å perser. Mitt ex hade en chinchilla perser(stavning?!) å han va helt vit å långhårig precis som din. :)

Jo jag tror att detta också är chinchilla perser. Dock så blir det självklart annorlunda eftersom att det är blandis, men hon är betydligt mer lik chinchilla perser än "vanlig" perser =)
  • carolinheiner
    haaannaaae skrev 2015-07-20 17:07:48 följande:
    Jo jag tror att detta också är chinchilla perser. Dock så blir det självklart annorlunda eftersom att det är blandis, men hon är betydligt mer lik chinchilla perser än "vanlig" perser =)
    Visst är hon de! :) googlade lite å såg någon katt som va lik din :)
Svar på tråden Vilken ras är detta?