• Anonym (Bonus)

Är ni delaktiga i bonusfamiljer?

Behöver hjälp att sortera mina tankar lite. Min man har en son som bor hos oss varannan vecka. Sonen är trevlig o vi respekterar varandra, så inga problem med pojken. problemet ligger i mannen o hans ex som ständigt gör förändringar i hur pojken ska vara hos oss eller hos mamma. Egentligen inga problem, men mannen säger aldrig nej till exet oavsett om vi har annat planerat eller inte, vilket gjorde mig irriterad då jag ständigt får planera om.

Efter ett tag tröttnade jag (innan vi bodde ihop, jag har nämligen oxå ett barn sen tidigare så planering är A o O för att få tid tillsammans) och satte ner foten. Jag nekade att det skulle bytas helger (om det inte händer nåt speciellt såklart).

Nu istället så säger mannen ingenting, mer än precis innan han ska tex hämta pojken på mamma-veckan. Sen säger han att han har visst sagt det, jag måste ha glömt och sen blir han jättearg för att han tror att jag inte gillar hans son (vilket inte är det som det handlar om).

Nu vet jag inte längre om jag verkligen är så hemsk, eller om jag har rätt att bli tillfrågad om förändringar innan?

Jag är så trött på att ständigt känna mig överkörd o orespekterad, min man tycker såklart att jag överdriver.

• Svar på tråden Är ni delaktiga i bonusfamiljer?
  • Anonym (:))

Nu vet jag inte hur gammalt barnet är osv... Min son kommer när han vill, men måste höra så att vi är hemma osv ( han är 12 )... Men det är klart sambon ska prata med dig, du kan ju ha planerat något för er...

• Anonym (Trist)

Tyvärr så kommer din partner aldrig inkludera dig i detta. Det finns alldeles för många dåliga partners när det handlar om ex och deras barn. Självklart gör din partner allt för sitt barn och tyvärr allt för mycket för barnets mamma. Det är oftast brist på kommunikation och respekt mellan föräldrarna som gör att du i detta fall blir lidande. Din man respekterar inte dig tillräckligt för att låta mamman förstå att du ska vara exakt lika delaktig vare sig mamman vill eller inte. Ditt ord är lika mycket lag som hans ifall ni delar boende och liv tillsammans. Antingen säger du ifrån på allvar eller så accepterar du att bli överkörd. Jag har testat. 3 barn. En bitter ex make och allt på hans villkor. Det går en tid, men tillslut känner man sig kränkt och överkörd. Bara att lämna partnern. En del är tyvärr hopplösa när det kommer till detta. Oftast konflikträdda människor som förlorar mot exet i dessa frågor. Blev l

Svar på tråden Är ni delaktiga i bonusfamiljer?