• evaeva18

ikea? barnsäkerhet väggfästen? hjälp?

Har beställ lite byrårar från ikea som körs hem via deras hemsida.

Var på ikea igår och köpte lite som jag också behövde som ej gick beställa då frågade jag om en annan sak en garderob och då sa dem

Vägg fästen är vad vi rekomnderar men man behöver

Nu till frågan jag har inga barn och så måste man ha väggfästen?

Någon utan? De ska stå på ganska säkra väggar...

• Svar på tråden ikea? barnsäkerhet väggfästen? hjälp?
  • evaeva18

Jag bor ganska långt från ikea därför jag frågar

Om era erfarenheter...?

• sportpappa

Möbler trillar i regel inte omkull av sig själva. Det är när man klättrar på dem som de kan välta. Så länge du inte tänker klättra på dem eller får besök av barn som kan få för sig att klättra på dem så är det ingen fara.

• vi och pyret

Vi hade aldrig väggfästen innan barnen och det var inga problem. Hade både byrå och bokhyllor, risken är ju bara om barn eller husdjur får för sig att klättra.

• evaeva18

Men då är det lungt...tack gode guf orkar ej åka så många bussar o tåg igen..till ikea

• BuoBä

Byråer kan välta om man drar ut alla lådor samtidigt, men tycker Ikea att man behöver väggfästen så brukar de vara med i paketet. Det enda extra du behöver är skruv och eventuellt plugg till väggen och det kan du köpa var som helst.

• evaeva18

Vägg fästen säljes seprat sa dem..

• evaeva18

Denna möbel måste förankras i vägg med medföljande tippskydd så att den inte välter om ett barn klättrar eller hänger i den.

Olika väggmaterial kräver olika typer av fästbeslag. Använd beslag som passar väggarna i ditt hem, säljes separat.

Nu förstår jag då löser det sig ju.

Svar på tråden ikea? barnsäkerhet väggfästen? hjälp?