Hjälp hur ska en bonusmamma vara?
Hej!
Ni biologiska mammor som har med en bonusmamma att göra med, hur ska vi vara för att ni ska känna er nöjda och säkra?
Jag och min kille har varit tillsammans i 8 månader. För 3 månader tyckte min pojkvän det var läge för mig att träffa hans son. När biomamman fick veta det blev hon alldeles utom sig. Hon blev först arg och sa nej. Sedan ändrade hon sig och sa att det inte berodde på mig men att hon inte tyckte att det passade just nu pg av saker som hänt i familj och släkten.
Jag respekterade det.
Sonen vet om att jag finns och frågar väldigt mycket om mig. Han har själv uttryckt att han vill träffa pappas tjej men pg av mammans önskemål att inte göra förändringar i barnets liv har vi (framförallt jag) valt att respektera mamman.
Sonen fyllde år häromdagen och han ska ha ett kalas hos pappan nu i helgen. Jag trodde att jag skulle vara närvarande eftersom jag har nu i 3 månader respekterat mammans önskemål kände att det kanske var okej från mammans sida att jag nu träffade sonen.
Jag stod i butiken och skulle köpa en present åt sonen. Men var osäker om han skulle gilla den. Så jag ringde min pojkvän och frågade "tror du han tycker om det här"
Min pojkvän svarar mig jätteglatt "fråga honom själv!"
Och räcker telefonen till honom. Jag blev helt ställd för jag har aldrig pratat med barnet.
När biomamman fick reda på att jag hade pratat med sonen i telefonen hade hon ringt upp min pojkvän och "nästan" skällt ut honom och sagt att hon inte gillade att jag hade tagit kontakt med sonen samt sagt att jag kliver in i deras familj som att jag vore något.
Jag är så chockad! Vad ska man göra? Är det mig det fel på? VARFÖR beter sig mamman så här?
De har varit separerade i 9 år.. Pappan varit lite frånvarande i halva barnets liv men försöker sitt bästa nu.
Biomamman har ny man och barn sen många år tillbaka.