Träffa pojkvännens dotter för första gången, hjälp!
Killen jag träffar har sen tidigare har en 7 årig dotter, jätte mysigt egentligen tycker jag, men jag har sjuk panik och ångest över första gången vi ska träffas. Hur gör man, vad gör man? Försökt leta lite här men hittar mest trådar där barnen har varit mindre typ 3-4år. Ska jag vara ärlig så hade det känns lättare med en 4 åring än vad det gör med 7 åringen, varför vet jag inte.
Pojkvännen och jag har pratat massor om det här. Han vet om att jag tycker det är jobbigt. Och det handlar om att jag så gärna vill att det ska bli rätt. Han är väldigt säker på att jag och dotter kommer att komma överens då vi har samma intressen och både dottern och jag är väldigt empatiska och lätta att ha att göra med (enligt honom då).
Pappan har haft ganska mycket problem med biomamman pga vårdnadstvist som nu ska vara löst, hon ville ha ensamvårdnad... Det är 10år imellan mig och pappan vilket tydligen kan få mamman att "titta lite snett", hur tacklar man det på ett bra sätt?
Så förslag? Hur bemöter man flickan? Första gången man träffas, tänker jag fel om det är en bra ide att ha en inplanerad aktivitet alla tre? Åka till djurparken eller liknande för att inte få någon konstig stämning? Eller?
Hjälp?
Så det inte blir några missförstånd, jag har är inte rädd eller något för barnet, har jobbat på förskola och som barnflicka, är väl lite rätt inför situationen?