Allmänna saker å ting
Hejsan, min dotter har flyttat hem till mig på heltid.
Och jag har märkt (visst har lagt märke till det för ett tag sedan, men har väl bara velat att det ska bli bättre)
Min dotter hon har bott med sin mamma och hos mig varannan helg! Och nu har jag äntligen fått henne hem till mig.
Det har varit lite bråkigt hos hennes mamma så därav så flyttade hon hem till mig.
Kan dra lite kort, då hennes mamma å hennes kille tjatar å å bråkar med henne väldigt mycket.
Hennes kille har varit uppe i rättegång två ggr pga att min dotter har sagt att han har slagit henne! (Men nu så tror jag eller jag vill inte tro så, att hon bara ljuger om det!)
Jag ska inte säga att hon inte ljuger, men hon har ljugit väldigt många gånger och blåst upp saker.
Första gången så såg jag bara svart och jag ville ha ihjäl honom (men jag kan inte försvinna så från min dotter bara för att jag ville ha ihjäl honom) andra gången så frågade jag min dotter hur det gick till och då lät det inte så som hon hade sagt till skolan!
Hon är skoltrött och hennes mamma har alltid låtit henne vara hemma för minsta lilla (ja till och med för att hon haft ont i tån) så hennes skolgång fram till s sexans slut så ligger hon efter väldigt mycket!
Jag har lite funderingar ifall hon har add (nej jag vill inte dra in någon bokstavssjukdom så lätt, men hon har visat mer å mer tendenser plus att hennes lärare i 6:an sa lite saker).
Jag kommer få det tufft också att låta henne växa upp, för hennes mor inte har låtit henne växa upp ordentligt, hon kan inte hantera pengar ordentligt. Hon har inte någon motivation alls på att aktivera sig (har lyckligtvis hittat något nu som hon älskar att gå till å vara på)!
Återigen så vill jag påpeka att jag inte bara ha dåliga saker att säga om min dotter, men för att kunna få en liten bild över hur jag tänker så vill jag bara förklara lite. Jag har läst lite och hört att det finns många som gnäller på hur man skriver/stavar osv! (Jag är ingen höjdare på att skriva eller stava ibland)
Men skulle gärna vilja diskutera å få lite tips å råd samt se hur andra föräldrar har det!
Hoppas på en "vuxen diskussion"
Det är första gången jag lägger ut så här.