• TjockTjinona

Baby Jogger City Elite eller Mountain Buggy Urban Jungle?

Det börjar bli dags att byta ut vår Bugaboo Donkey som har tjänat oss väl i drygt två år. Äldsta dottern blir fyra till hösten och nu får det räcka med vagnåkandet ;) Minstingen blir två om några dagar.

Jag har fastnat för vagnarna i rubriken mest för att de klarar av ganska mycket last. Tänker att OM äldsta dottern blir trött så kan barnen i värsta fall sitta i vagnen båda två. Men jag vet egentligen inte så mycket om vagnarna... Hur är de att fälla ihop? Funkar det bra med ståbräda till båda? Övriga funktioner eller synpunkter? Vi tänkte köpa en begagnad som har ett par år på nacken.

• Svar på tråden Baby Jogger City Elite eller Mountain Buggy Urban Jungle?
  • Minza83

Uj har ju 12" lufthjul, det får plats långa barn i den och väldigt skön att köra. Den blir dock lång ihopfälld.. Ganska kort sufflett också..

Bj GT har skumfyllda 8" eller är det 9"? Däck, blir väldigt kompakt ihopfälld, tar också hög vikt, den har lååång sufflett, och ett nät uppe vid huvudet när man har liggläge om man vill få in luft.

Svårt val!! Jag har haft flera uj, och tyget blir blekt fort.. Stor nackdel upplever jag.
    Har inte ägt en bj GT (har dock dubbelvagnen)..?

• Minza83

Nej sorry såg nu att du frågade om Elite och inte cm GT!

Eliten har jag ingen koll på alls.. ;)

• TjockTjinona

Ja, detta var de två vagnarna jag hittade som klarar mest vikt. UJ 35 kg och Elite 34 kg. Men nu när jag kollade upp UJ på Jollyrom så står där 25 kg... I denna bloggen står det 35 www.barnvagnsblogg.com/mountain-buggy/ Någon som vet varför det skiljer? Kan det bero på årsmodell? Vet någon isf när det ändrades?

Svar på tråden Baby Jogger City Elite eller Mountain Buggy Urban Jungle?