• Indiegirl

Hur mycket ska en ge i "lön" till någon som passat en katt?

Hej!

Har haft en 13-årig tjej som hjälp i 9 dagar med att passa vår katt när vi var på semester.

Ska ge henne lite pengar tänkte jag, men vad är skäligt? Vill inte vara snål!

Samtidigt har själva "jobbet" bara bestått i att ge mat/vatten och lite gos på sin höjd.

Förslag?

Tack!

• Svar på tråden Hur mycket ska en ge i "lön" till någon som passat en katt?
  • idioti
    Alla har olika syn på pengar men jag hade nog gett henne en femhundring. Det är inte jätte mycket men jag tror en trettonåring ser på det annorlunda. Hon är säkert bara jätte glad för att hon fick ta hand om kissen!
  • Annie D

Tänk på vad det kostat att ha katten på pensionat, ca 150 kr/dygn? Flickan fick väl rensa kattlådan också? Jag tycker ni borde ge henne minst 700 kr så kanske hon hjälper er fler gånger.

• Aniiee

400-500 kr plus någon lite pryl, typ ett läppstift om hon använder sånt, eller en lite souvenir från semestern (men jag antar att ni är hemma igen)

I can't imagine a man really enjoying a book and reading it only once. - C.S. Lewis
  • Indiegirl

Tack för svar!

Kattlådan verkade inte så rensad nej men jag hade också tänkt någonstans mellan 4-500.

• Ramborg

Vi brukar betala vår tonåriga granne som passar katten 75 kr per dygn. Hon är nöjd med det. Jag tycker det är rätt bra pengar för ett jobb som tar max 10 minuter.

42.
Svar på tråden Hur mycket ska en ge i "lön" till någon som passat en katt?