• Via

Andas igenom fv varjedag, v29

Är sedan några veckor sjukskriven pga mycket sammandragningar. När jag sist var hos BM frågade hon om det lugnat sig. Men det har dom inte gjort. Jag fick nästan skämmas för att det inte lugnat sig kändes det som. Som om jag inte tog tillräckligt lugnt. Jag har även förvärkar som gör så ont att jag får andas igenom dom. Är i v 28 och har sådana varje dag. Vid vila och ibland vid minsta ansträgning. Kanske 1-8 st/dag. Är det vanligt. Har varit på koll för ngra veckor sedan och tappen var oförändrad

• Svar på tråden Andas igenom fv varjedag, v29
  • Kelly

Jag skulle ringa förlossningen för å få kolla upp det. Jag ligger inne nu pga av sammandragningar i vecka 25, och dom gjorde inte ont... säger inte att de är samma för dig men kolla upp det direkt å slipp onödiga överaskning ar sen...

• isaswe

Har man kollat om du har GBS? Bakterier som orsakar urinvägsinfektion.

Hade själv mycket sammandragningar och fick åka i till förlossningen där man såg att tappen var förkortad. Visade sig att jg hade GBS och fick penicillin.

• Kelly
    isaswe skrev 2015-07-05 00:03:01 följande:

Hade själv mycket sammandragningar och fick åka i till förlossningen där man såg att tappen var förkortad. Visade sig att jg hade GBS och fick penicillin.

Jag har bara en svag livmoderhals och lättretlig livmoder så det är därför. Har inte heller nån uvi eller båt annat..
  • Via
    Kelly skrev 2015-07-04 23:55:12 följande:

Jag skulle ringa förlossningen för å få kolla upp det. Jag ligger inne nu pga av sammandragningar i vecka 25, och dom gjorde inte ont... säger inte att de är samma för dig men kolla upp det direkt å slipp onödiga överaskning ar sen...

Hoppas det sammandragna ger sig för dig och att du får komma hem snart. Ska jag inte vänta tills mitt BM BESÖK på onsdag?
  • Via
    isaswe skrev 2015-07-05 00:03:01 följande:

vi kollade om jag hade urinvägsinfektion då vi kollade tappen
Svar på tråden Andas igenom fv varjedag, v29