• Millbertina

Värför är allt så jävla orättvist??????

I tisdags vid ett tiden skulle jag gå och kissa, såg då en pytteliten strimma med ljusrosa gegga typ en tsk. Blev helt kall i hela kroppen ringde till IVF och fick prata med en raggata som jag upplevde det just då. Att det kan vara fullt normalt samtidigt som det kan vara början på ett missfall.

Sagt och gjort ringde jag min gubbe och vi åkte upp i ilfart till Akuten för ett UL. Efter femtimmars väntan kommer vi in, då får jag höra samma sak utav honom. Innan han gör ul säger han att det är för tidigt att se ngt och även han inte skulle se ngt behöver inte betyda att det inte finns ngt där.

Vaknade sen på natten mellan tis-ons och hade ont blödde lite mörkrött med lite klumpar i. Sen kom det sparsamt hela dagen. Sen idag torsdag har det inte kommit nästan ngt typ en msk bara. Och det är mest brunt. Har dock ont som mensvärk i magen...

Mår även lite illa...

Skall på UL på tisdag på IVF kliniken...Då får man väl svaret vad det är, men jag räknar kallt med att det är borta, kanske lika bra att man tänker så.

Någon mer som har samma symtom?

Kram

• Svar på tråden Värför är allt så jävla orättvist??????
  • Maline

Jag blödde ungefär så som du beskriver i v4-5 av min graviditet sedan slutade det. Jag var såklart jättenervös fram till mitt vul i v9, läkaren som gjorde vulet sa att det var relativt vanligt att man blöder lite utanför gravidteten i början. Såg att du var längre gången än jag så jag är lite förvånad att de sa att de inte kan se något med vul??

Håller tummarna för dig

Kram

• Mikaela W

En stor kram till dig Millbertina. Håller tummarna för att allt står rätt till i magen.
    Kan du inte vända dig till din IVF klinik för ett blodprov så att dom kan kolla HCG-nivån??
    Jag hade själv småblödningar (rosa flytningar), ringde kliniken och blev erbjuden direkt ett blodprov, som tyvärr visade att jag hade fått tidigt missfall. Men det var skönt att få veta, det är så jobbigt att vänta och inte veta någonting.

Hoppas att det går bra för dig.
    /M.

• pemi

Jobbig stuation Millbertina.

Är i ungefär samma situation jag också (bruna flytningar/blödningar igår och idag). Är i v 6+4 och har som tur är ett vul på ivf-kliniken inplanerat i em...

Håller tummarna för oss båda!

kram pemi

• orzia1

Håller alla tummar ja kan för att det ska gå vägen

Sila mina tårar i silkesduk och låt min sorgsna melodi leta sig ut i skogens dimma
  • Maria34

Hejsan hoppas att det gått bra för dej. Fick själv missfall i slutet av November i v7 så det var ju inte långt på väg och jag har 2 barn (9 och 12 år) men ändå........
    Kram

Svar på tråden Värför är allt så jävla orättvist??????