blev orange o fläckig i håret efter frisörbesök
Trodde det var en bra o populär salong, verkade som. Bokade tid för folieslingor vilket gick bra. Ville ha nyansen omkring 7 med blandade tunna slingor, hade med bild o visade. Men väl på plats så envisades frisören att hon ville göra på sitt sätt och göra (blonda) slingor på fri hand och sedan ha i en (varm) nyansering. Berättade flera ggr att det resultatet var jag inte ute efter men litade förstås på frisören. (Det fanns flera frisörer som hon rådfrågade till o med). Färgen vart fin i håret o allt MEN vid mittbenan är det ojämnt, fläckigt och orange! Ser så fult ut.
Undrar hur man kan fixa det här? Måste man ha i kall askig färg för att få bort orange färgen? Eller går det att slinga både ljusa o mörka slingor direkt ovanpå? O sedan efteråt ev. Nyansering? Vill bli varm i håret (absolut inte rött eller orange). och inte alltför mörk.
Har bokat tid på en annan salong som ska fixa till det. Funderat om jag ska kontakta förra salongen vilket den andra frisören tyckte men jag vet inte. Känns som dem inte lyssnade o rädd att dem sabbar till det ännu mer..