• ljuvliga

blev orange o fläckig i håret efter frisörbesök

Trodde det var en bra o populär salong, verkade som. Bokade tid för folieslingor vilket gick bra. Ville ha nyansen omkring 7 med blandade tunna slingor, hade med bild o visade. Men väl på plats så envisades frisören att hon ville göra på sitt sätt och göra (blonda) slingor på fri hand och sedan ha i en (varm) nyansering. Berättade flera ggr att det resultatet var jag inte ute efter men litade förstås på frisören. (Det fanns flera frisörer som hon rådfrågade till o med). Färgen vart fin i håret o allt MEN vid mittbenan är det ojämnt, fläckigt och orange! Ser så fult ut.

Undrar hur man kan fixa det här? Måste man ha i kall askig färg för att få bort orange färgen? Eller går det att slinga både ljusa o mörka slingor direkt ovanpå? O sedan efteråt ev. Nyansering? Vill bli varm i håret (absolut inte rött eller orange). och inte alltför mörk.

Har bokat tid på en annan salong som ska fixa till det. Funderat om jag ska kontakta förra salongen vilket den andra frisören tyckte men jag vet inte. Känns som dem inte lyssnade o rädd att dem sabbar till det ännu mer..

• Svar på tråden blev orange o fläckig i håret efter frisörbesök
  • Miss P

Ja hade gått tillbaka till frisören och frågat om det ka se ut så som det gör?

• blomman 2

Det DÄR har hänt mig flera gånger grrrrr !!!!! Och jag vet att det är jättejobbigt att ringa och klaga...MEN gör det !!! Det är INTE ok att lämna salongen missnöjd! Man skall känna sig snyggare när man lämnar salongen,inte FULARE. De kan göra om håret närmast hårbotten, och du ska inte betala för deras misstag. Att det har blivit orange är pga att blekningen inte har suttit i tillräckligt...säkerligen har du mycket starka röda toner i urpsrungsfärgen .

• ljuvliga

Funderat om jag ska ringa tillbaka men jag vet inte om jag vågar låta dem experimentera med mitt hår när hon inte från början var sugen på att göra folieslingor. Hörde redan innan jag satte mig i stolen hur hon pratade med en annan frisör om min behandling o hon ville absolut göra på sitt sätt. Skulle rest mig o gått därifrån, kände mig nervös innan hon ens börjat. Känns så dumt o betalat 1300 o sen bli missnöjd :( har lust o ringa o prata med dem men rädd att det bli ännu sämre.

Jag har aldrig blivit orange i håret efter frisörbesök så jag trodde väl inte jag skulle bli det den här gången heller, men tji fick jag. Suck.. jag tror hon satte i för ljus nyansering i håret så när det tog på det blonda som hon tidigare penslat på så vart det orange. Jag har ingen aning om hur mycket blonderingen tog så om det var blont eller gult från början vet jag inte. Dessutom vart det inte vävda tunna slingor som jag ville ha. Hon menade att denna metod skulle bli likadant som med folieslingor.

Svar på tråden blev orange o fläckig i håret efter frisörbesök