Hjälp, en pappa som motarbetar allt
Hej
Jag har ett problem med mitt barns pappa. Vi har delad vårdnad om vårt barn varannan vecka. Men under den veckan som han har henne så får jag inte ha någon som helst kontakt med henne enligt honom. Han motarbetar mig i precis allt och tycker inte vi ska ha någon kontakt alls förutom när det har hänt dottern något.
Jag däremot kan inte förstå hur man inte undrar hur det är med sin dotter under den veckan man inte har henne. Jag kan inte stänga av att vara mamma varannan vecka. Jag vill kunna få ringa henne eller fråga hur det är med henne även om jag vet att hon har det bra hos sin pappa också.
Får man göra såhär?
Eller har jag rätt till att ha kontakt med min dotter under hans vecka också?
Han säger att han inte vill ha någon kontakt med mig men han måste ju skilja på mig och dottern eller?
Dottern har till o med bett att jag ska ringa henne men då vägrar han svara så jag kan inte få prata med henne. Han vägrar att följa med o prata i familjerätten också för att kunna reda ut vår situation så dottern inte kommer i kläm. Vad ska jag göra?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-01 10:55
Hej på er och tack för era svar, tänkte jag skulle förtydliga lite.
Jag har inte ringt till pappan på jag vet inte hur länge kanske 2 gånger på 1 år. Däremot har jag skickat kanske 1 sms i veckan och frågat hur det är med henne men det är tydligen för mycket. Så nej jag är inte för kontrollerande och jag är inte för på som några av skrev. Inte enligt mig iaf.
Däremot tycker jag det är viktigt att vi skulle kunna kommunicera på ett vuxet sätt när det gäller henne, och när jag har försökt göra det så har det inte gått utan jag får bara skit tillbaka.
Han är en bra pappa med dottern och ja hon har det bra hos honom det betvivlar jag inte. Men när dottern (snart 4 år) ber mig att ringa henne och så får jag inte det då blir jag både arg och ledsen.