De sa att han slår dem på bvc
Har haft en klump i magen hela dan. Är så ledsen. Började med bråk imorse mellan mig (mamman) och barnen. När jag pratar med dem lyssnar de inte och är allmänt trotsiga och ska springa iväg. Min sambo springer då fram och tar tag om dem (han tar dem snabbt om axlarna en och en) och tar tillbaka dem till mig. Båda två blev arga på mig och min sambo och jag skickade upp dem på rummet för att de och vi skulle lugna ner oss. En stund senare var det dags att åka till BVC. På BVC gjorde vi 5,5 års kontroll och vaccinerade barnen. Under besöket frågar sköterskan om barnens familj och om min sambo. Ena barnet säger att han är snäll men att han slåss varpå den andra instämmer att ja han slår oss. Jag får ju självklart panik och säger nej men han slog väl ändå inte er innan. Jo säger dem och ena barnet berättar om att han slagit honom på örat så det kändes som en kanonkula. Hjärtat sjunker och jag förklarar för sköterskan att jag stått bredvid och sett att ingen slagits. Sköterskan undersöker dem sedan vidare och till slut vill hon prata med mig enskilt. Hon berättar att hon måste göra en anmälan till soc egentligen men att hon skulle tänka lite på det eftersom barnen varken har blåmärken eller visar några andra tecken på att ha blivit slagna. Jag lyckades förhandla med henne om ett nytt möte med barnen om en månad. Jag har sån panik och känner att jag kämpat så för att äntligen få ha dem boende här 80%, och nu känns det som ett missförstånd kommer förstöra allt. Min sambo är också jätteledsen och håller sig undan för barnen eftersom han inte vill att de ska kunna säga så igen. Jag är så ledsen, hur ska jag kunna lappa ihop familjen igen?