• ems86

Kräsen vällingkille

Hallå! Hoppas någon sitter inne på ett bra tips. Min lille kille vägrar att gå från tetravälling till pulver. Det börjar bli lite dyrt och dessutom inför sommarens semesterresa känns två paket pulver mer hanterbart att frakta än 30 tetror.

Tack för hjälp :)

• Svar på tråden Kräsen vällingkille
  • Min älskade dotter
    ems86 skrev 2015-06-29 21:08:34 följande:

Hallå! Hoppas någon sitter inne på ett bra tips. Min lille kille vägrar att gå från tetravälling till pulver. Det börjar bli lite dyrt och dessutom inför sommarens semesterresa känns två paket pulver mer hanterbart att frakta än 30 tetror.

Tack för hjälp :)

Du kan inte prova blanda, ta först mest tetra sen vartefter mer o mer av pulvervarianten..?

Annars får du nästan blanda i nåt gott i pulvervarianten..
  • ems86
    Min älskade dotter skrev 2015-06-29 21:13:38 följande:
    Du kan inte prova blanda, ta först mest tetra sen vartefter mer o mer av pulvervarianten..?

Annars får du nästan blanda i nåt gott i pulvervarianten..
    Smart! Ska testa att blanda ut lite i taget.
    När du säger något gott, vad tänker du då? :)
  • Alexi

Eller så erbjuder du pulvervälling och vill han inte ha får han leva utan. Självklart är tetror helt ohållbart.

Man måste inte dricka välling så vägrar han pulvervarianten har ni slutat med välling på ett smidigt sätt.

• Min älskade dotter
    ems86 skrev 2015-06-29 21:21:23 följande:
    Smart! Ska testa att blanda ut lite i taget.
    När du säger något gott, vad tänker du då? :)
    Testa blanda ut sen kan d också vara värt att testa en annan vällingsort :)
    Måste klura lite på vad man skulle kunna blanda i som smakar gott... Läste nånstans typ florsocker (vilket jag själv iofs inte skulle göra...) men nån typ av fruktpure kanske - alltså sträva efter lite annan smak/lite sötare...Nu vet jag inte ålder på ditt barn men har man ett barn som dricker mjölkersättning kan man blanda i sånt (lite sötare än välling)

"Klarar" han sig utan välling så kan ju alternativet att sluta nu vara bra men för oss behövdes välling rätt länge faktiskt :)
  • ems86
    Min älskade dotter skrev 2015-06-29 22:15:27 följande:
    Testa blanda ut sen kan d också vara värt att testa en annan vällingsort :)
    Måste klura lite på vad man skulle kunna blanda i som smakar gott... Läste nånstans typ florsocker (vilket jag själv iofs inte skulle göra...) men nån typ av fruktpure kanske - alltså sträva efter lite annan smak/lite sötare...Nu vet jag inte ålder på ditt barn men har man ett barn som dricker mjölkersättning kan man blanda i sånt (lite sötare än välling)

"Klarar" han sig utan välling så kan ju alternativet att sluta nu vara bra men för oss behövdes välling rätt länge faktiskt :)
    Tack snälla för tipset. Har testat att blanda ut och idag fick han i sig enbart pulver varianten! Hoppas det håller nu.
    Ha en fin sommar!
  • Min älskade dotter
    ems86 skrev 2015-07-02 14:50:37 följande:
    Tack snälla för tipset. Har testat att blanda ut och idag fick han i sig enbart pulver varianten! Hoppas det håller nu.
    Ha en fin sommar!
    Åh härligt! Hoppas det håller i sig nu!
    Ha en bra sommar!
Svar på tråden Kräsen vällingkille