Svårt att sova med en sparkande bebis bredvid sig
Hej,
Har en dotter på nio månader som fram tills nu sovit väldigt stillsamt, på rygg med armarna rakt ut i sitt babynest. Nu har hon plötsligt börjat vrida sig en massa och rulla så jag tänkte plocka bort nestet, som dessutom börjar bli för litet. Problemet är att hon sparkar och viftar så det blir svårt för hennes pappa att sova.
Vi har madrasser direkt på golvet, ingen säng alltså. Längst in mot väggen ligger jag på dubbla madrasser som är 80 cm breda. Jag måste ha två madrasser annars blir det för hårt. Bredvid min madrass ligger dotterns och killens madrass som är 140 cm. Så vi har gott om plats. Eftersom jag har dubbla madrasser blir det en kant som dottern inte kommer över och jag störs inte av henne. Pappan däremot störs av hennes sprattlande då hon kommer nära honom. Så det vi skulle behöva är något emellan dem,som inte rubbas så lätt. Dessutom så behövs det något mot väggen så att hon inte slår huvudet. Det har hon gjort när hon legat utan sitt babynest. Filtar och lätta kuddar vill vi inte ha då hon gärna tar tag i det och lägger över huvudet.
Hur har ni löst det när barnet blivit mer rörligt?