• Lassanga

Sambo hotar med att kasta ut mig

Hej!

Våran relation har gått nedåt sedan jag flyttade in hos min flickvän, då hon helt plötsligt tror sig ha makten över mig då vi bor i hennes hyresrätt, och jag är less.

Min sambo hotar med att kasta ut mig vid varje tillfälle vi börjar bråka, vilket jag vet att hon inte kan(är folkbokförd där) men här kommer problemet i det hela:

När hon väl börjar på det spåret i ett bråk då går hon och tar mina saker, öppnar ytterdörren och slänger ut dem. Hon "bryr sig inte" säger hon, okej visst, men vad kan jag göra i detta läge? Vill ju såklart inte låta grejerna ligga kvar och bli stulna.

Just nu så är det rätt lugnt, men jag är trött på att leka bästa kompis tills jag får min egna lägenhet nästa vecka(hon vet inte om detta) så att jag äbtligen kan ta mig loss, vad kan jag göra?

• Svar på tråden Sambo hotar med att kasta ut mig
  • Fia 28

Men om du ändå ska flytta ut nästa vecka så kan du inte hålla dej lugn i några dagar så ni inte börjar bråka?

• Lassanga

Javisst för all del.

Men jag tror ändå att hon kommer göra samma sak när hon får reda på att jag håller på att flytta, det är inte ovanligt att hon tagit sönder mina saker heller, vill helst undvika det.

• Fia 28
    Lassanga skrev 2015-06-24 14:19:14 följande:

Javisst för all del.

Men jag tror ändå att hon kommer göra samma sak när hon får reda på att jag håller på att flytta, det är inte ovanligt att hon tagit sönder mina saker heller, vill helst undvika det.

När du får tillgång till lägenheten så packar du och tar med dej allt på en gång och lämnar inget efter dej. Problem solved.
  • husetsfru

Det hon kastar ut kan du ju samla i kartonger/ säckar och ställa i källaren till du får din lägenhet. Se det som udda packhjälp;)

Fast tramsigt av henne att hålla på så, skönt att du hittat eget.

• Kriya

Usch vilket besvärlig sambo! Hur gammal är hon? Hon beter sig barnsligare än en 3-åring. Jag hoppas du hittar en dag att flytta när hon är borta och att hon sedan inte kan få tag på dig mer överhuvudtaget. Det är ju så otroligt kränkande att bli utkastad var och varannan dag, hon verkar helt sakna empatisk förmåga. Lycka till nu!

• Venne

Bjud in flytthjälp, hon lär nog inte slänga sönder dina prylar så folk ser det. Fram tills dess håller du dig lugn och står ut, det är bara några dagar. Sedan gör du slut och säger upp kontakten med henne.

• Tow2Mater

Nån kompis med stort tomt garage eller liknande du kan mellanlanda hos med alla sina saker innan du flyttar in i egen lght? Ska du flytta, måste du nog ta med dig allt på en gång, som det låter.

• Starka

Hade också frågat nån kompis om dom ville hjälpa till, blir nog för pinsamt att bete sig som en barnunge o ta sönder saker då. Vilket rövhål till sambo

• Lassanga

Håller med att det är lite barnsligt. Vi är 22 samt 24 år gamla.

Nu gick det igång igen ikväll så fort hon kom hem från jobbet, skälsord, slag och dra i mitt hår, och nyss gick hon till sina föräldrar som enligt henne ska komma och kasta ut mig, vet inte varför hon drar in dem i det hela men har fått höra en del hot om att hennes pappa kan göra mitt liv till ett helvete då hon kommer ljuga och berätta för han att jag misshandlar henne.

Säg att de verkligen kastar ut mig, vad ska man göra? Eller om de kastar ut mina grejer alternativt har sönder de?

Känner f.ö inte en kotte här då jag flyttat långa vägar, har kanske 3-4 personer som jag kan kalla vänner och de alla lärde jag känna genom tjejen.

• Tow2Mater

Du ringer Polisen. (Men sen om de prioriterar att komma till hjälp är ju en helt annan sak.)

• Venne

Försök dokumentera allt hon gör, spara sms, spela in samtal, fota blåmärken, för dagbok etc. Även om det bara är några dagar så vet man aldrig vad som händer. Kolla upp om du kan förvara dina grejer någonstans före flytten och förhoppningsvis sticka tidigare. Kanske bo på soffan hos dina vänner även om de även är hennes? Annars kolla upp vandrarhem? Vet inte hur det är med mansjourer där ni bor, men det kanske kan vara något.

• Venne

Men hade jag varit du hade jag nog tagit det viktigaste och det med sentimentalt värde och dragit. Sabbar hon resten så kommer du överleva.. Bättre än att stå ut med misshandel.

• Knasbollen87

Lustigt, hade du vart kvinna hade alla sagt "men ta de viktigaste och lämna hen nu!" Men eftersom du är man så "kan du stå ut i några dagar" ????.

Imorgon när hon jobbar tar du allt ditt du kan och flyttar in till dina föräldrar eller vänner tills du får lägenheten om några dagar. Stanna inte kvar

• Kriya
    Knasbollen87 skrev 2015-06-24 21:58:18 följande:

Lustigt, hade du vart kvinna hade alla sagt "men ta de viktigaste och lämna hen nu!" Men eftersom du är man så "kan du stå ut i några dagar" ????.

Imorgon när hon jobbar tar du allt ditt du kan och flyttar in till dina föräldrar eller vänner tills du får lägenheten om några dagar. Stanna inte kvar

Det stämmer inte att alla skulle sagt något annorlunda om TS vore kvinna.
Svar på tråden Sambo hotar med att kasta ut mig