• Prinsessan 83

Problem hyra inneboende!

Hej

Hade en inneboende hos mig i två månader,

en då bekant som fått jobb i stan och inte hunnit fixa boende, vi skrev kontrakt.

Hen skulle betala 4000:-/mån då ingick hyra,el,toapapper m.m

Men personen betalade aldrig hyran utan försvann flera ggr. jag fick samtal från hens anhöriga som va oroliga osv. en lång historia.. Kom fram till att hen inte mådde bra.

Hen bodde här i två månader, tills jag tillslut sa att hen inte kunde bo kvar här längre. Hen hämtade sina grejer och lovade betala mig för två hyror och för de hen lånade till mat,tobak m.m totalt 10.000 kr

Har försökt få tag i personen men telefonen är avstängd,fb har hen blockat mig, ringt till Skatteverket som säger hen står skriven på en adress hen bodde innebodde på för ett år sen, men inte alls bor på nu.

Försökt få tag i anhöriga som inte har någon kontakt med hen och beklagar..

Hade tänkt skicka ett brev att om hen inte betalar så anmäler jag till kronofogden

Men! De går inte utan någon adress som personen kan nås på.. Finns ngt annat sätt att kräva tillbaka mina pengar?

Alla tips å råd mottages tacksamt.

• Svar på tråden Problem hyra inneboende!
  • viseversa

Du kommer aldrig få dom där pengarna ts. I fortsättningen tar du betalt i förväg och tar detta som en lärdom. Eller be någon av dina fb vänner kontakta personen i fråga på fb.

• Prinsessan 83

[quote=75451391][quote-nick]Tines skrev 2015-06-22 17:45:08 följande:[/quote-nick]

Först måste du ta reda på om det är en HON eller en HAN. Det är prio ett!

Haha jättekul :-P

Jag vet var de är för kön knäppis inte de som är problemet!

• Noname00

Skicka först en påminnelse i rekommenderat brev.
    Får du inte betalt då så registrerar du ett ärende hos kronofogden och det är viktigt att du gör det så fort som möjligt, efter angivet betaldatum i ditt rekommenderade brev.

Svar på tråden Problem hyra inneboende!