Börja med komjölk och amma
Min dotter, 10,5 mån har fram till för ca 2 veckor sedan ammats mjölkproteinfritt (dvs jag har ätit mjölkfritt sedan hon föddes). Har testat tidigare med jämna mellanrum att äta nåt med lite lite mjölk i, men med ganska dåligt resultat. Nu var det ett tag sen jag testade och som sagt började jag försiktigt för ca 2 v sen. En msk mjölk i kaffet första dagen, ingen reaktion. Kom upp i 4 msk och ingen märkbar reaktion då heller. Kanske blev jag lite väl modig och åt lite ostbågar och mjölkchoklad några dagar, men efter detta tycker jag att hon är pruttig och gnällig tidigt på morgonen (5-6) och verkar irriterad över nåt. Och idag är hon lite lös och märklig i magen.
Hon har nyligen fått 2 tänder vilket var jobbigt och hon hade ont, så det är ju så svårt att veta om det beror på nya tänder.
Min fråga: Om det är så att hennes mage nu kan hantera komjölken, kan det ändå bli lite körigt i magen i början pga av att den är ovan? Eller ska hon inte reagera alls om hon tål den? Är det värre att äta ost?