• Mascaraklumpar

Någon som har en egen ultraljudsmaskin?

Hej,

Idag finns ju ultraljudsmaskiner från i princip 5000 kr och uppåt, och nu när jag har en liten skrutt i magen känner jag mig extra sugen på att faktiskt införskaffa en. Dock är det svårt att veta vad man i så fall skulle satsa på, och det verkar tyvärr inte finnas så många recensioner på nätet. Finns det någon som går i samma tankar och kanske är lite mer påläst? Eller kanske rent av någon som redan köpt en?

Alla tips och råd är varmt välkomna!

• Svar på tråden Någon som har en egen ultraljudsmaskin?
  • Mascaraklumpar

Inget speciellt, typ leka med, kanske kolla på hjärtat, leta tyroideatumörer, mäta bukaortan beroende på hur bra maskinen är. Sen sälja den.

• Tokfrans

hade inte slösat 5000 när man går på regelbundna ultraljud om blir tätare ju längre gången man blir.
    Hade nog hellre köpt en sån så man kan höra hjärtat iaf för någon hundring.

• Blgebo

Var hittar man en ultraljudsapparat för den summan? Och som dessutom ger bilder som går att tyda för en lekman?  

• vipsan

Det låter ärligt talat helt vansinnigt, TS. Även om du skulle ha en ultraljudsmaskin hemma så vad skulle du kunna se? Har du tillräcklig utbildning och kompetens att avgöra om det som syns på skärmen är avvikande eller normalt? Dessutom så avger den typen av utrustning faktiskt en del strålning och att ultraljuda hemma lite för skojs skull helt utan medicinsk indikation känns rätt ogenomtänkt faktiskt.

• Valkyria75

Helt absurt att frivilligt göra extra ultraljud på sitt foster utan läkares berättigande...

• Dixie

Låter helt meningslöst.... Då hellre gå på fler privata ul - där det finns utb personal som kan tolka bilderna korrekt

• HumanMP
    Blgebo skrev 2015-06-22 10:56:40 följande:

Var hittar man en ultraljudsapparat för den summan? Och som dessutom ger bilder som går att tyda för en lekman?  

Svar på tråden Någon som har en egen ultraljudsmaskin?