hehe, låter lite som min pojkväns lillasyrra, där ska det också servas med hämtning och lämning. Är rätt trött på att föräldrarna beklagar sig för mig men sätter sig i bilen på två röda så fort hon ringer och ska ha skjuts 200 meter. Som andra sagt, visa att DU inte tänker serva henne. Säger hon "kan du hämta det åt mig?" "kan du laga det till middag?" så säg att du gärna skulle uppskatta lite hjälp. Inget nedlåtande utan mer vänligt "skulle du kunna hjälpa mig med detta". Och som ovan- ska hon någonstans och er bil inte är fin nog så släng fram ett busskort och be henne kolla tidtabellen. Om ni jobbar någon dag så kanske hon kan dammsuga eller handla hem mat så bidrar hon i alla fall med något. Att hon pratar nedlåtande om folk är nog rätt vanligt bland folk i alla åldrar, man gillar inte alla och vissa är lättstörda, sån är nog jag med. Kan brusa upp alldeles för mycket för att jag stör mig på någons kläder t.ex. Det är bara att strunta i, människor är olika. Ibland kan det vara för att söka bråk med, för man tycker det är roligt att argumentera, ge inte henne den möjligheten då det kan försämra er relation. Och det med tältet- jag hatar också allt som har med camping att göra. Naturen, att inte sova i en riktig säng, att behöva gå igenom halva campingen för att kissa mitt i natten, mygg och skit har inte heller varit min grej, det behöver inte betyda att man är för "fin", hon har bara inte det intresset och det får man acceptera. Om ni vill campa kan ni göra det den veckan hon är hos den andra föräldern eller så kan hon för den delen var ensam hemma, det är hon gammal nog för.