• Anonym (Lc)

Sorg efter abort

Hej! Jag är 24, min sambo 29. Kanske är helt fel forum att posta detta, isf ber jag om ursäkt.

Har idag genomgått en medicinsk abort i vecka 8 (7+3). Känner lättnad, men ändå skuld och stor sorg.

Graviditeten var oplanerad och jag och min sambo bestämde från början att vi skulle behålla det och vi var väldigt glada och köpte vitamin och järntabletter, laddade hem gravidappen och läste om utveckligen osv. Sorgen är så stor nu.

Anledningen till att vi valde abort var för att allt gick så snabbt och vi funderade lite extra. Vi vill ha bättre förutsättningar för ett barn.

Har mått så dåligt nu innan aborten och efter. Att se ett barn går knappt. Är rädd att jag valde fel, men nu är det gjort.

Skulle vara skönt och få stöd/råd av andra som är/har varit i samma sits. Ska jag bara låta tiden läka alla sår? ????

Mvh sorgsen

• Svar på tråden Sorg efter abort
  • Anonym (??)

Varför ta abort när det första känslan för er båda var glädje??

• Anonym (Lc)

Därför att vi var impulsiva och tänkte lite för snabbt. För barnets skull ville vi ha bättre förutsättningar!

• Loriyana
    Anonym (Lc) skrev 2015-06-19 14:56:04 följande:

Därför att vi var impulsiva och tänkte lite för snabbt. För barnets skull ville vi ha bättre förutsättningar!

Så ni tyckte att abort var bättre för barnet?

Jätteledsen för eran skull och förstår att du mår dåligt. :( Sjukvården borde ha gett er mer stöd i denna situation. Vad gjorde din partner? Gav han dig stöd?

Mitt råd till dig är att ge dig tid till att sörja. Du har förlorat något värdefullt, klart du är ledsen! Det är naturligt. Ta hand om dig själv. Du behöver ompyssling och kärlek just nu.
  • Anonym (Killen framför allt)

Så du ville, men inte han?

Svar på tråden Sorg efter abort